Eveniment

Doar 6.500 de romani si-au dus rablele la casat in martie si aprilie

Doar 6.500 de romani si-au dus rablele la casat in martie si aprilie
04.05.2009, 00:00 18

Vanzarile de autoturisme prin intermediul programului de stimulare a innoirii parcului auto au ajuns la 6.538 de unitati in intervalul 6 martie - 24 aprilie, 5.151 de masini fiind vandute in primele trei saptamani ale programului, potrivit Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM).

Astfel, daca in luna martie s-au vandut peste 5.000 de masini, in luna aprilie numarul masinilor casate a franat brusc, pana la 1.500 de unitati.
Cele 6.538 de masini casate sunt in proportie de aproape 100% modele Dacia 1300, cu o vechime de peste 20 de ani, care nu respecta nicio norma de poluare sau de siguranta.
Programul "Rabla" a inceput pe 6 martie. Prima etapa a programului are in total o cota alocata de 20.000 de unitati si va fi finalizata pe 29 mai.
Potrivit estimarilor jucatorilor din piata auto, in 2009 volumul vanzarilor prin intermediul programului "Rabla" nu va depasi valoarea de 30.000 de unitati, adica jumatate din cota alocata. Totodata, 2009 ar fi si cel mai slab an pentru programul de innoire a parcului auto, in contextul in care in intervalul 2005-2007 vanzarile au reprezentat peste 90% din cota alocata, iar in 2008 au ajuns la circa 75%.
Din cele aproximativ 30.000 de masini vandute anul trecut prin intermediul programului "Rabla", aproape o treime au fost modele Dacia.
Dacia si-a epuizat cota in prima saptamana
Dacia este singurul constructor care si-a epuizat cota alocata de 1.731 de autoturisme inca din prima saptamana, in prezent cererea fiind de peste 5.000 de unitati, potrivit oficialilor companiei. In acelasi timp, din totalul cotei de 1.731 de masini, Renault a vandut pana in data de 24 aprilie 800 de unitati, iar Skoda 524 din 1.625. In prima etapa a programului "Rabla" oficialii Porsche Romania estimeaza ca se vor vinde in total aproximativ 900 de masini, adica 55% din cota alocata.
In conditiile actuale de piata Vlad Rusu, directorul de marca al Skoda, estimeaza ca nu se vor vinde prin programul "Rabla" mai mult de 15-20.000 de unitati, adica mai putin de o treime din volumul total de 60.000 de masini. Potrivit directorului Skoda aproximativ jumatate din masinile achizitionate sunt prin finantare Porsche Credit, fata de 35% in 2008, crestere datorata clientilor care s-au reorientat dinspre creditele pentru nevoi personale catre cele oferite "in-house".
In conditiile in care Renault Romania detine primele doua locuri, Tiriac Holdings, prin intermediul Hyundai Motor si Romcar, ocupa locurile patru si cinci.
Astfel, Hyundai, a vandut 385 de masini din 1.731 alocate, iar Ford 342 din cota de 1.632 de masini. Celelalte marci participante in cadrul programului au obtinut vanzari de sub 300 de unitati.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO