Infrastructura deficitară, blocajele tot mai mari şi mai dese de pe Valea Oltului, amânarea la nesfârşit a tronsoanelor de autostradă dintre Lugoj şi Deva pe motive precum ecoducte ce nu au fost luate în calcul în proiectul iniţial şi mai ales menţinerea României în afara spaţiului Schengen duc la creşterea puternică a timpului şi mai ales a costurilor cu transportul.
În acest moment, un camion parcurge drumul între Mioveni şi Budapesta în două programe de nouă ore, adică două zile, deoarece între programe este obligatorie o pauză de 12 ore.
„Chiar dacă ar fi autostradă până la graniţă, în condiţiile în care autorităţile, maghiare sau române, greu de spus care exact, continuă să lucreze cu viteza melcului, este degeaba din punctul acesta de vedere. Vă daţi seama că la o cursă de Budapesta dus/întors se pierd 15-20 de ore stând în coadă la graniţe? Asta, combinată cu programul de conducere care trebuie respectat, duce la zile de întârziere. Costurile variază de la companie la companie, în funcţie de salariul plătit şoferului şi contracte“, a spus Şerban Popescu, managing director al companiei de transport Lagermax.