Eveniment

Digitalizarea este soluţia: CITR, liderul pieţei în domeniul insolvenţei şi al restructurărilor, a economisit zeci de mii de ore în ultimii ani prin intermediul automatizării

Digitalizarea este soluţia: CITR, liderul pieţei în...

Autor: Valeriu Dănilă

03.04.2024, 19:27 359

Encorsa, integrator român de servicii de transformare digitală, prin tehnologii de hiper-automatizare de tip low-code şi no-code, RPA şi AI, a susţinut CITR, liderul pieţei de insolvenţă şi restructurare din România, să digitalizeze şi automatizeze activitatea prin intermediul unei soluţii avansate de automatizare low-code. CITR a digitalizat astfel circa 170 de procese interne în ultimii 3 ani economisind zeci de mii de ore de activităţi repetitive, se arată într-un comunicat de presă emis de companie.

CITR a avut o dezvoltare accelerată a activităţii în ultimii ani, gestionând inclusiv unele dintre cele mai de impact falimente din domeniul asigurărilor din România, iar digitalizarea a susţinut extinderea portofoliului de clienţi în ultimii trei ani. Soluţia implementată de Encorsa a contribuit la eficientizarea proceselor, optimizarea activităţii şi maximizarea timpului de lucru, eliminând activităţi repetitive şi redundante.

„Proiectul dezvoltat împreună cu CITR ne-a oferit oportunitatea să arătăm ce putem să facem în materie de eficientizare şi automatizare. Modul în care am reuşit să transformăm activitatea internă a companiei lider în restructurare şi insolvenţă este spectaculos, cu efecte benefice atât asupra companiei şi partenerilor săi, cât şi asupra angajaţilor. Instrumentele propuse de noi îi ajută pe specialişti să reducă semnificativ timpul petrecut cu activităţi de rutină şi să se concentreze pe operaţiuni mai complexe, care aduc valoare adăugată companiei. Am arătat, încă o dată, că suntem capabili să oferim organizaţiilor şi angajaţilor o experienţă digitală adaptată la cerinţele şi nevoile lor viitoare, care îi ajută să fie mai eficienţi, să se diferenţieze şi să îşi menţină competitivitatea pe termen lung”, a spus Răzvan Ogrezeanu, Innovation Manager & Co-Founder, Encorsa.

Soluţia low-code implementată de Encorsa pentru digitalizarea, automatizarea şi gestionarea proceselor, platforma WEBCON BPS, a oferit CITR posibilitatea să optimizeze aproape 170 de procese şi să creeze fluxuri digitale pliate pe nevoile operaţionale. Prin tehnologia Instant Change a platformei, care permite modificarea aplicaţiilor în timp real, inclusiv a instanţelor de flux de lucru existente şi care rulează, procesul de dezvoltare a aplicaţiilor s-a realizat într-un mod agil, rapid şi eficient.

„Complexitatea proiectelor în care avem mandate fie ca administratori judiciari, lichidatori, sau consultanţi şi volumul foarte mare de operaţiuni pe care îl efectuăm zilnic au reprezentat principalele motive pentru digitalizarea accelerată a CITR. Implicarea noastră în proiecte complexe, cu volume mari de documente, a amplificat nevoia pentru o soluţie tehnologică eficientă, care să faciliteze gestionarea rapidă a proceselor şi reducerea timpului de lucru alocat operaţiunilor redundante. Suntem bucuroşi că Encorsa ne-a propus o astfel de soluţie, cu rezultate foarte relevante în ultimii ani”, a afirmat Dragoş Ghiţă, Senior Insolvency Practitioner & Head of Digital, CITR.

Primele procese digitalizate în cadrul companiei CITR au făcut parte din registratură, având în vedere nevoia urgentă de eficientizare a procesării unui volum mare de documente. În mod curent compania administrează mii de documente în proiectele gestionate. De exemplu, doar în cazul unui faliment din industria asigurărilor au existat peste 75.000 destinatari, care trebuiau notificaţi cu privire la deschiderea falimentului şi informaţii privind posibilitatea de a formula o declaraţie de creanţă, respectiv informarea privind valabilitatea poliţei de RCA sau de asigurare.

După digitalizare, noile aplicaţii din fluxul de registratură au fost adoptate şi utilizate de angajaţii CITR în mai puţin de o săptămână. Un factor important, care a contribuit la adopţia rapidă, a fost acela că angajaţii din toate echipele din organizaţie au fost implicaţi constant în procesul de dezvoltare. În prezent, proiectul de transformare digitală al CITR se află într-o etapă de optimizare şi dezvoltare. Astfel, după implementarea proceselor de registratură, au fost digitalizate şi puse în producţie procese precum: gestionarea tabelului creditorilor, inventarierea şi evaluarea bunurilor, adunarea creditorilor şi procese suport precum cel de deconturi.

 

Encorsa are mai mult de 5 ani de experienţă în consultanţă în domeniu şi este specializată în utilizarea unor tehnologii precum low-code şi no-code, AI, RPA, Chatbots şi Business Process Management (BPM) pentru a oferi soluţii companiilor care doresc să se adapteze la o piaţă foarte dinamică şi puternică. Compania a implementat cu succes peste 50 de proiecte complexe de transformare digitală în organizaţii precum Electrica Furnizare, Green Group, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), BCR Asigurări de Viaţă, REWE Group, Spitalul Judeţean Suceava, Poşta Română.

CITR face parte din Impetum Group, grupul românesc dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business în oricare etapă din viaţa unei companii. CITR îşi pune resursele în comun cu ROCA Investments, ROCA X şi AGISTA pentru a crea un hub care reuneşte: business knowledge specific pentru fiecare din cele 3 etape din viaţa unei companii, capital, sinergii şi cross-uri între businessuri complementare, precum şi o comunitate de manageri şi antreprenori dornici să participe activ la consolidarea culturii antreprenoriale din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO