Eveniment

De ce salariul nu mai trebuie să fie un tabu: „Joburile care au salariul publicat în anunţul de angajare au cu 40% mai multe aplicări decât celelalte“

Bogdan Badea, CEO al eJobs

Bogdan Badea, CEO al eJobs

Autor: Adelina Mihai

07.07.2021, 19:30 363

Cine vrea să facă noi recrutări pe o piaţă a muncii cu deficit de candidaţi trebuie să publice salariul oferit în anunţul de angajare, sfătuiesc specialiştii în resurse umane. În Colorado, SUA, o lege îi obligă pe angajatori să publice salariile, chiar şi pentru joburile remote, scrie revista BUSINESS Magazin. „Angajatorii nu sunt dispuşi să transparentizeze salariile decât în rare cazuri şi mai ales pentru salariile mici, unde rata de refuz şi cea de plecare din companie sunt atât de mari încât şi firmele doresc să limiteze discuţiile cu candidaţi neinteresaţi din start“, a explicat Raluca Pârvu, business manager la BPI Group, companie de consultanţă în management şi resurse umane. Moda publicării salariilor în anunţurile de angajare a existat totuşi, în unele domenii, înainte de pandemie. În 2019, când piaţa muncii se confrunta cu un deficit acut de oameni, retailerul Profi menţiona, în anunţul de recrutare, nivelul salarial oferit pentru casieri (salariul minim pe economie la acea vreme) plus un bonus de retenţie (de 240 de lei brut), întrucât fluctuaţia mare de personal era în primele 3 luni de la angajare. Şi lanţul de restaurante de tip fast food McDonald’s a publicat salariile în anunţurile de angajare, în încercarea de a atrage candidaţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO