Eveniment

Cum va arata metroul bucurestean in 2030

Cum va arata metroul bucurestean in 2030

Click pentu imaginea marita

26.11.2007, 19:55 289

Extinderea liniilor de metrou pana la limitele zonei metropolitane, care cuprinde si comunele limitrofe, ar putea reprezenta o alternativa viabila la deplasarea cu masina personala, evitand astfel ambuteiajele din zonele de intrare in Bucuresti. Aceste planuri insa sunt pe termen lung si nu beneficiaza de studii aprofundate.
Strategia Metrorex este crearea unei retele metropolitane de metrou, care sa cuprinda statii ca Bolintin, Mogosoaia, Tunari sau Mihailesti.
Termenele de punere in functiune sunt cuprinse insa intre 2020 si 2030, iar studiile care vor fi efectuate va trebui sa tina cont si de dinamica aglomerarilor urbane din respectivele zone.
Astfel, in 2024 am putea merge cu metroul pana in comuna Berceni, in 2026 la Mogosoaia sau la Buftea, in 2027 in comuna Bolintin, iar in 2030 am calatori pe sub pamant din zona centrala a Capitalei pana in comunele Glina, Pantelimon, Branesti si Mihailesti.
Anul trecut Metrorex a transportat 144 de milioane de pasageri, pentru anul in curs fiind estimata o cifra de 160 de milioane de calatori.
Primele noi trasee anuntate sunt Universitate - Drumul Taberei, Nicolae Grigorescu-Linia de centura, 1Mai - Laromet si Universitate - Pantelimon.
Cele patru proiecte totalizeaza circa 1,7 mld. euro (conform estimarilor actuale) si vor aduce 32 de noi statii de metrou. Inceperea lucrarilor pe aceste tronsoane este planificata pentru anul viitor. Una dintre noutatile acestor noi trasee este distanta mai mica dintre statii, respectiv de circa 750 de metri, de doua ori mai dese decat cele din prezent, pozitionate in medie la 1,5 km una de alta.
Un alt proiect este linia de metrou care sa faca legatura intre centrul orasului si aeroportul Henri Coanda, via Baneasa. Primaria are deja in plan constructia noii linii, estimata la circa 1,1 mld. euro si cu o durata de finalizare de sapte ani de la inceperea lucrarilor.
In acelasi timp Ministerul Transporturilor (MT) a anuntat propriul proiect de conectare a celor doua zone pe reteaua Gara de Nord-Otopeni, pe calea ferata insa, cu un proiect estimat la 200 mil. euro si cu o durata de executie de trei ani.
Transportul subteran devine o solutie din ce in ce mai viabila pentru calatorii grabiti, timpul efectiv al calatoriei fiind mult mai scurt decat in cazul deplasarii cu masina personala.
In momentul de fata reteaua Metrorex numara 45 de statii amplasate de-a lungul a 62,2 km de cale ferata dubla.

In 23 de ani, Buftea, Bolintin, Berceni si Pantelimon vor fi legate de centrul Bucurestiului

Pana in 2009 vor fi finalizate liniile Nicolae Grigorescu - Linia de Centura si 1Mai - Laromet, pana la statia Bazilescu, proiect de 55 mil. euro

Tot in 2008 se vor incepe lucrarile la tronsonul
Universitate - Drumul Taberei, proiect de 700 mil. euro, care va cuprinde 13 statii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO