Caută doar în titlu
Eveniment

Cum se pot ocupa consiliile judeţene de proiectele de infrastructură naţională? CJ Bihor preia frâiele proiectului de realizare a drumului expres Arad – Oradea

Ilie Bolojan, preşedinte CJ Bihor, a anunţat într-o conferinţă de presă recentă că proiectul de realizare a drumului expres Arad – Oradea va fi condus de CJ Bihor şi nu de CNAIR, aşa cum se obişnuia în cazul drumurilor naţionale sau expres.

Consiliul Judeţean Bihor preia frâiele pentru un proiect de realizare a drumului expres Arad – Oradea, proiect de care, în mod normal, ar fi trebuit să se ocupe Compania Na­ţio­nală de Ad­minis­trare a In­fras­tructurii Ru­tie­re. Într-o con­ferinţă de presă recentă, Ilie Bolojan, pre­şe­dintele CJ Bihor, a anunţat că el va conduce pro­iectul de realizare a dru­mului expres şi nu unul dintre ceilalţi par­teneri, adică Con­siliul Judeţean Arad, Primăria Arad, Primăria Oradea şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

În mod normal, proiectele de realizare a drumurilor expres sau naţionale erau conduse de CNAIR, dar de anul acesta unităţile administrativ-teritoriale pot prelua proiecte de infras­tructură de transport de la CNAIR, astfel încât să fie gestionate de au­torităţile locale. Această mă­sură este pre­văzută în Or­donanţa de Urgenţă 101/­2020 privind im­plementarea pro­iec­telor cu finan­ţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de progra­mare 2014-2020.

„S-a dat posibilitatea autorităţilor locale să preia în vederea implementării proiecte de infrastructură din domeniul transporturilor de la CNAIR, în aşa fel încât ele să fie gestionate de autorităţile locale, scopul acestei măsuri fiind cea de evitare a riscului de dezangajare, având în vedere întârzierea absorbţiei de fonduri europene pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare. Noi în judeţul Bihor avem trei astfel de proiecte, iar unul dintre ele este drumul expres Oradea – Arad, un proiect foarte important şi intenţia noastră este să îl preluăm pentru a fi gestionat în parteneriat cu cele trei unităţi administrativ-teritoriale în aşa fel încât fiecare dintre noi, făcând ceea ce ţine de noi, să genereze o dinamică bună a proiectului“, a spus recent Ilie Bolojan, preşedintele CJ Bihor, într-o conferinţă de presă.

Preşedintele CJ Bihor a menţionat faptul că în şedinta de joi a Consiliului Judeţean se vor aproba două documente şi anume parteneriatul de implementare încheiat între cele patru unităţi administrativ-teritoriale şi CNAIR, dar şi acordul de asociere între cele patru unităţi administrativ-teritoriale în vederea implementării proiectului de realizare a drumului expres Arad – Oradea.

Totodată, cazul drumului expres Arad – Oradea nu este unul singular, astfel că şi  autorităţile locale din Braşov şi Covasna vor să încheie un parteneriat pentru realizarea unui drum expres între Braşov şi Sfântu Gheorghe, conform publicaţiei locale Braşov Metropolitan.

„Drumul expres va fi unul nou. Nu va fi realizat prin extinderea unui drum existent. În acest moment, autorităţile judeţene din Braşov şi Covasna analizează traseul acestei artere. De asemenea, în bugetul judeţului Braşov a fost prevăzută suma pentru finanţarea studiului de fezabilitate pentru acest obiectiv de investiţii, dar licitaţia pentru contractarea unui consultant nu a fost lansată, pentru că încă nu a fost definitivat traseul. Totodată, Consiliul Judeţean Braşov a inclus acest drum în lista proiectelor prioritate pentru care se doreşte obţinerea unei finanţări europene în perioada de programare  2021 – 2027“, a declarat Toaso Imelda, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, citat de Braşov Metropolitan.

Reprezentanţii CJ Braşov au spus că drumul expres Braşov- Sfântu Gheorghe ar urma să fie realizat printr-un parteneriat între Braşov şi Covasna. Totodată, prin acest parteneriat se va moderniza şi reţeaua de drumuri judeţene ce asigură legătura între cele două judeţe.

Prin preluarea şi gestionarea proiectelor de realizare a drumurilor expres şi naţionale de către unităţile administrativ – teritoriale, Compania Naţională de Administare a Infrastructurii Rutiere ar putea să se concentreze mai mult pe proiectele de realizare ale autostrăzilor din România.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.