Eveniment

CRB intra cu marca Peroni pe piata berii

08.03.2005, 00:00 38

Compania de Bere Romania (CBR), filiala locului trei pe de piata mondiala a berii SAB Miller, va aduce pe piata romaneasca berea italiana Peroni, ca parte a unei strategii la nivel international. "Compania noastra a luat decizia de a lansa pe piata romaneasca marca internationala de bere Peroni Nastro Azzurro apartinand grupului SABMiller", spune Octavian Buzoianu, director corporate affairs la CBR. SAB Miller era unul dintre putinii mari jucatori de la nivel mondial care nu detinea in portofoliul o marca de bere internationala, avand doar marci regionale sau nationale. CBR produce marcile Ursus Premium, Timisoreana Lux, Ciucas si distribuie marca Pilsner Urquell, o marca ceheasca. Buzoianu nu a dorit sa ofere alte detalii privind aceasta lansare. Surse din industrie spun ca, deocamdata, berea italiana va fi importata si in masura in care se vor atinge volumele de vanzari prognozate va fi introdusa treptat in productie, intr-una din facilitatile de productie ale CBR. Printre ultimii intrati in segmentul premium si superpremium se afla spaniolii de la San Miguel si olandezii de la Heineken, acestia din urma luand decizia de a produce in Romania marca Heineken dupa un start de vanzari foarte reusit. CBR, care a avut anul trecut o cota de piata de 22%, a raportat pentru 2004 o crestere cu 15% a volumului vanzarilor fata de 2003, crestere superioara celei inregistrate la nivelul industriei. Compania nu a prezentat si datele valorice pe 2004. In 2003, cifra de afaceri a fost de 73 milioane de euro. Piata berii a atins anul trecut 600 de milioane de euro (14 milioane de hectolitri), in crestere usoara fata de anul precedent cand s-a oprit la 550 de milioane de euro (12,8 milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO