Eveniment

Coordonatorul Master Planului de Transport: De când am venit am schimbat trei miniştri şi nu este normal aşa ceva

Coordonatorul Master Planului de Transport: De când am...

Autor: Roxana Pricop

06.03.2014, 21:55 935
Steve Morriss, directorul executiv pentru Europa la compania americană de consultanţă în domeniul infrastructurii AECOM, care realizează Master Planul de Transport, spune că instabilitatea din sectorul public este cea mai mare provocare căreia trebuie să i se facă faţă în România.

„De când am preluat contractul de elaborare al Master Planului de Transport (în anul 2012 - n. red.) cred că am schimbat mai mult de trei miniştri ai transporturilor. Aceste schim­bări ne încetinesc munca“, a spus el.

Din 2012 până în prezent, România este la cel de-al şaselea ministru al transporturilor. AECOM este consultantul Ministerului Transporturilor la elaborarea Master Planului General de Transport, plan care ar urma să fie făcut public în acest an şi care va indica necesarul de investiţii de care are nevoie România în materie de infrastructură de transport. De asemenea, Master Planul va juca un rol important în prioritizarea fondurilor europene.

Morriss a adăugat că nivelul investiţiilor publice în infrastructură este critic.

„Investiţiile în infrastructură sunt la un nivel critic, iar reţeaua de transport rutier e slab dezvoltată şi are un impact negativ asupra afacerilor marilor exportatori aşa cum sunt Dacia şi Ford.“

Lipsa finanţării proiectelor de infrastructură a împins AECOM, în urmă cu un an, să implice echipa din România format din 167 de angajaţi într-un proiect important din Qatar, astfel încât angajaţii să nu fie concediaţi. Morriss a arătat că în prezent finanţarea proiectelor la care compania lucra în România s-a reluat. Compania a estimat că a încheiat anul 2013 cu afaceri de 11 milioane de euro în România, faţă de 12 milioane de euro în 2011. De asemenea, predictibilitatea redusă din sectorul public a împins firma de consultanţă să se extindă în sectorul privat, astfel AECOM are contracte semnate cu Petrom, Strabag, Chevron şi Pirelli.

Potrivit datelor furnizate de autorităţile române, AECOM se aşteaptă ca în 2014 să fie finalizaţi circa 70 km de autostradă, majoritatea pe Coridorul IV Paneuropean. Steve Morriss a mai spus că există semnale că industria construcţiilor va înregistra o creştere uşoară în 2014, în principal în infrastructura de transporturi şi de apă şi canalizare, precum şi în cea din sectorul privat. Anul trecut, industria construcţiilor a ajuns la 8,5-9 miliarde de euro, faţă de 9,3 miliarde de euro în 2012.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 07.03.2014

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO