Eveniment

Consumul a crescut timid în august, cu sub 2%, susţinut în special de vânzările de mobilă, electroIT şi de comerţul online. Nu există apetit pentru modă sau carburanţi

Autor: Cristina Roşca

10.10.2020, 11:25 937

♦ Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut cu doar 1,6% în august 2020 versus aceeaşi lună de anul trecut ♦ Ritmul este de 2-3 ori mai lent ca în celelalte două luni de vară, semn că apetitul pentru shopping a scăzut în august, cea mai importantă perioadă de concedii în România şi pretutindeni.

Consumul a crescut timid în august, cu sub 2%, susţinut de vânzările de mobilă, electroIT şi de comerţul online, care au avansat accelerat într-o perioadă în care alte sectoare au anunţat scăderi de până la 6%.

Mai exact, nu există apetit pentru modă (minus 1,6%) sau carburanţi (minus 6,4%), arată datele de la Institutul Naţional de Statistică. Nici vânzările de alimente nu au duduit ca în alte luni, plusul fiind timid, de doar 0,4%.

„August a fost o lună mai bună ca iulie, dar sub anul trecut. Noi însă am avut o problemă cu stocurile, mai exact am rămas fără produse dat fiind că în perioada de lockdown am fost moderaţi în achiziţii şi atenţi la cash, iar vânzările au fost peste estimări. Plus că există un delay în producţie (după ce multe fabrici au fost închise temporar sau au funcţionat la ralanti - n.red.) astfel că nu s-a mai găsit marfă“, spune Dragoş Sîrbu, CEO-ul retailerului electroIT Flanco, al doilea cel mai mare jucător din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO