Eveniment

Conferinţa Deloitte şi ZF. Christophe Dridi, CEO Dacia: Priorităţile industriei auto din România sunt infrastructura, educaţia, invazia maşinilor second-hand şi furnizorii

CHRISTOPHE DRIDI, CEO Dacia:  Problema autostrăzilor din România nu se limitează la lipsa tronsonului Piteşti-Sibiu, ci este nevoie de construirea de autostrăzi către frontiera vestică, pentru conectarea cu Europa Occidentală

CHRISTOPHE DRIDI, CEO Dacia: Problema autostrăzilor din România nu se limitează la lipsa tronsonului Piteşti-Sibiu, ci este nevoie de construirea de autostrăzi către frontiera vestică, pentru conectarea cu Europa Occidentală

Autor: Răzvan Botea

30.10.2019, 00:00 86

Christophe Dridi, directorul general al Automobile Dacia şi al Groupe Renault România, a spus în cadrul evenimentului „Ce ne rezervă viitorul Europei într-o lume a tensiunilor şi a schimbărilor geopolitice? Care va fi rolul României în viitoarea Europă?“ că priorităţile industriei auto din România, care înseamnă circa 14% din PIB, sunt infrastructura, lupta împotriva invaziei maşinilor second-hand, educaţia, dar şi integrarea locală, astfel încât furnizorii să fie aproape de companiile producătoare.

„Am fost întrebat care sunt priorităţile industriei auto din România, iar la Automobile Dacia avem patru priorităţi: prima este infrastructura rutieră, în mod clar. A doua prioritate este lupta împotriva invaziei maşinilor second-hand care au invadat realmente România. A treia priori­tate are legătură cu educaţia şi poate vorbim şi de sistemul dual de învăţământ. Integrarea locală este o altă prioritate, este foarte important să ai aproape de tine furnizorii - cu cât suntem mai integraţi, cu atât lucrurile funcţionează mai bine. Şi, în fine - fapt valabil pentru toată lumea – rămâne compe­titivitatea, care nu este o opţiune, este obl­i­gatorie“, a spus Christophe Dridi.

Deloitte şi Ziarul Financiar au organizat conferinţa „Ce ne rezervă viitorul Europei într-o lume a tensiunilor şi a schimbărilor geopolitice? Care va fi rolul României în viitoarea Europă?“, cu participarea lui Herman van Rompuy, primul preşedinte al Consiliului European, actualmente preşe­dinte al Centrului de Politici Europene, un think-tank influent, cu sediul la Bruxelles.

„Problema autostrăzilor din România nu se limitează la lipsa tronsonului Piteşti-Sibiu, ci este nevoie de construirea de autostrăzi către frontiera vestică, pentru conectarea cu Europa Occidentală.“ Şeful Dacia a mai spus că infrastructura de transport feroviară şi maritimă este în egală măsură importantă pentru dezvoltarea industriei auto a Ro­mâniei, dar şi pentru dezvoltarea econo­mică.

„Pentru dezvoltarea industriei auto avem mai multe priorităţi cât se poate de concrete, unele au legătură cu infrastructura rutieră, autostrăzile, altele cu căile ferate, care sunt din nou extrem de importante. Nu vreau să mai amintesc încă o dată care este media vitezei unui tren în România. La fel, nivelul infrastructurii maritime: avem un port, la Constanţa, şi la fel, transportul multimodal, care reprezintă o soluţie bună.“

În contextul în care forţa de muncă, atât cea calificată, cât şi cea necalificată, continuă să plece din ţară, Dridi a spus că soluţiile de retenţie a angajaţilor în companie diferă în funcţie de gradul lor de pregătire.

„În primul rând, noi avem mai multe categorii: tehnicieni, ingineri, lucrători. Aş începe cu inginerii: trebuie să facem tot ce putem ca să îi atragem şi reţinem. Ei vor mai multă libertate, mai multă res­ponsabilitate, vor teleworking. Pentru teh­nicieni, şcolile în sistem dual sunt soluţia - dobândirea de competenţe digitale, de exemplu, care se dobândesc în sistemul educaţional. Pentru lipsa forţei de muncă necalificate, soluţia este automatizarea şi digitalizarea.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO