La şapte ani de când statul român şi-a luat angajamentul de a moderniza infrastructura către Titu şi la patru ani de când Renault a inaugurat acolo al doilea cel mai mare centru al său de testare şi proiectare, guvernul a decis să înceapă operaţiunile de lărgire de la două la patru benzi de rulare şi modernizare a drumului ce duce spre centru.
„Guvernul României a aprobat prin hotărâre de guvern, în cadrul şedinţei din data de 31 iulie, declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Lărgire la 4 benzi DN7, Bâldana-Titu, km 30 – km 52“, se arată într-un comunicat al guvernului.
Lărgirea DN7 la patru benzi de la Bâldana la Titu este unul dintre angajamentele luate de statul român prin Memorandumul semnat între Guvernul României şi Grupul Renault în martie 2007, în vederea investiţiei într-un centru de încercări auto la Titu.
WikiZF: Profilul companiei Renault
„Modernizarea DN7 va permite o legătură mai sigură între Bucureşti şi Titu, adaptată traficului şi nevoii de dezvoltare a zonei. Centrul Tehnic Titu este amplasat între birourile de inginerie de la Bucureşti şi uzinele de la Mioveni, pentru a fi cât mai aproape de funcţiile conexe încercărilor - proiectarea şi fabricaţia. Ca atare, dezvoltarea infrastructurii în zonă facilitează desfaşurarea activităţilor curente ale RTR la Titu, prin fluxul semnificativ de persoane şi vehicule ale sale care utilizează acest drum“, au spus reprezentanţii Direcţiei Comunicare a RTR.
În total, pentru exproprierea pentru lărgirea drumului guvernul a aprobat suma de 1,2 mil. lei de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.
Pe de altă parte, indicatorii tehnico-economici ai acestei investiţii au fost aprobaţi prin hotărâre de guvern încă din aprilie 2009, iar în martie 2012 CNADNR se pregătea pentru demararea licitaţiei de desemnare a constructorului pentru lărgirea la patru benzi a DN7, pregătire care însă a durat doi ani.
Centrul Tehnic Titu dispune de o reţea de 32 km de piste pe care se analizează comportamentul maşinilor prin simularea condiţiilor de rulaj din lumea întreagă: pista de viteză, pista oraş, pistele pantă, zonele de proiecţie pietre sub caroserie, zonele de trecere prin vaduri cu apă etc. Avantajul major al mijloacelor de încercare de la Titu este că, într-un timp foarte scurt, ele pot simula o utilizare intensivă, echivalentă cu mai mulţi ani la un client real.
Cele mai lungi două piste sunt cele care înconjoară întregul perimetru de piste. Pista de lucru are o lungime de 4,6 km, trei benzi de 3,5 metri lăţime. Alături de ea, cea mai lungă este pista de viteză cu două benzi şi o lungime de 4,8 km. Lucrările de construcţie a pistelor la Centrul Tehnic Titu au fost realizate în noiembrie 2009-octombrie 2011.