Karla Peijs, coordonatorul european al Coridorului Rin-Dunăre din partea Comisiei Europene, spune că România trebuie să facă eforturi pentru ca navigaţia pe Dunăre să fie posibilă tot timpul anului, arătând într-un interviu acordat ZF că „este mai ieftin să faci Dunărea navigabilă pe tot timpul anului decât să construieşti drumuri şi căi ferate“.
În prezent, Dunărea este singura „autostradă“ neîntreruptă a României de la Constanţa spre vestul Europei, însă vara, atunci când debitul Dunării scade, traficul navelor este îngreunat.
În 2015 pe căile navigabile interioare s-au transportat circa 30 de milioane de tone de mărfuri, în timp ce prin intermediul celor rutiere s-au transportat de şase ori mai mult, arată datele INS.
„Dezvoltarea Dunării poate aduce creştere economică României. Dacă se poate naviga pe Dunăre pe toată perioada anului, porturile vor înflori, se vor dezvolta conexiuni mai bune între tipurile de transport şi astfel se vor crea locuri de muncă. Constanţa ar trebui să fie motorul dezvoltării economiei României“, a declarat Karla Peijs. Discuţia a avut loc în cadrul Conferinţei Regionale de Investiţii în Transporturi, organizată de Comisia Europeană la Sofia.
O analiză recentă a ZF relevă faptul că PIB-ul judeţului Constanţa a avut un ritm de creştere de două ori mai mare decât restul economiei de la deschiderea autostrăzii Bucureşti-Constanţa, în noiembrie 2012, şi până în prezent.