Eveniment

Comercianţii întârzie să participe la revoluţia caselor de marcat electronice, deşi guvernul le-a dat deadline la 1 septembrie

Comercianţii întârzie să participe la revoluţia...

Autor: Florentina Niţu

06.09.2018, 00:06 827

♦ Cea mai mare schimbare din retailul românesc, introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic, încă nu a fost adoptată de toate magazinele, deşi termenul limită a fost 1 septembrie şi fi sancţionate cu amenzi.

Retailerul belgiano-olandez Mega Image, care a avut anul trecut afaceri de peste un miliard de euro, are cel puţin două magazine în reţeaua sa care nu deţin aparate de marcat cu jurnal electronic. Supermarketul Mage Image din Piaţa Amzei şi magazinul Mega Image Shop & Go de pe bulevardul Dacia nu şi-au schimbat casele de marcat conform noului sistem, iar angajaţii din cadrul companiei spun că nu ştiu încă când o să vină cele noi, dar le aşteaptă, pentru că sistemul actual este greoi.

„În acest moment noi avem toate echipamentele şi planurile de implementare pregătite, dar aşteptăm validarea soluţiei tehnice din partea ICI Bucureşti (Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică - n.red.). De îndată ce vom avea avizul tehnic, vom începe procesul de implementare în magazinele noastre a aparatelor cu jurnal electronic“, a declarat pentru ZF Adrian Nicolaescu, director de marketing al Mega Image. Prin ordinul nr. 578/2015, ICI Bucureşti a fost desemnat ca instituţia publică care emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO