Eveniment

CNADNR: Traficul redus pe autostrada Transilvania e normal

05.01.2010, 23:15 34

Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si DrumuriNationale (CNADNR), aflata in subordinea MinisteruluiTransporturilor, afirma ca este normal ca proiectele mari deautostrazi - coridorul IV (Constanta - Nadlac) si AutostradaTransilvania (Brasov - Oradea) sa aiba un trafic mai mic in etapeleintermediare de dare in functiune.

Reactia CNADNR survine articolului cu titlul "De ce suntcheltuiti bani pe trasee fara trafic? La o luna de la inaugurare,soferii spun ca autostrada Transilvania e goala si ca se circula«lejer»" publicat ieri de Ziarul Financiar.

"Sectorul Turda - Gilau atrage relatiile de trafic de lungadistanta, care parcurg trasee cu punctele de plecare situatedincolo de limitele sectorului DN 1: Turda - Cluj Napoca, precum sivehiculele grele care prefera sa evite dificultatile sectorului dedrum existent", explica reprezentantii CNADNR.

Potrivit unui studiu realizat de catre Directia RegionalaDrumuri si Poduri (DRDP) Cluj in luna decembrie a anului trecutintr-un interval de 24 de ore, cei 42 de km ai autostraziiTransilvania (A3) au fost tranzitati de 9.000 de masini, rezultando medie de 370 de masini pe ora. Potrivit CNADNR, in momentulfinalizarii autostrazii Brasov - Oradea traficul mediu zilnic va fide 18.000 vehicule (pe sectorul Tg. Mures - Cluj) si 15.000 devehicule (pe sectorul Cluj - Oradea), urmand ca pana in 2030traficul sa ajunga la 35.000 de masini/zi.

"Valorile de trafic inregistrate si redate in articol suntrezonabile si justifica modul in care a fost gandita prioritizareaconstructiei autostrazii Transilvania pe subsectoare, in conditiilein care relatia de trafic Turda - Cluj se desfasoara cu dificultatepe reteaua de drumuri existenta", sustin reprezentantii CNADNR.

In schimb, transportatorii si expertii in infrastructura sustinca statul ar trebui sa urgenteze lucrarile la Coridorul IV, careare continuitate in UE, decat sa se lucreze la autostradaTransilvania, care nu este legata de nimic in Ungaria. Mai mult,constructorii sustin ca s-au cheltuit foarte multi bani (12 mil.euro/km) pe un tronson de autostrada unde traficul nu este la felde ridicat cum este cel de pe Bucuresti-Ploiesti.

"Toate studiile strategice de trafic privind dezvoltarea reteleide autostrazi din Romania, realizate de catre MinisterulTransporturilor si Infrastructurii, au aratat faptul ca fiecare dinaceste directii de transport are propriul segment de cerere tintala care se adreseaza", afirma oficialii MinisteruluiTransporturilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO