Eveniment

CNADNR se apucă să facă parcări şi spaţii de servicii pe autostrada Bucureşti - Ploieşti abia la trei ani după ce a deschis-o

Autostrada Bucureşti - Ploieşti nu este finalizată integral, în contextul în care un tronson de 6,5 kilometri dintre şoseaua Petricani din Capitală şi centura Bucureştiului nu este încă deschis circulaţiei

Autostrada Bucureşti - Ploieşti nu este finalizată integral, în contextul în care un tronson de 6,5 kilometri dintre şoseaua Petricani din Capitală şi centura Bucureştiului nu este încă deschis circulaţiei

Autor: Andreea Neferu

02.07.2015, 09:30 2171
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a lansat o licitaţie pentru construcţia unor parcări de scurtă durată şi a unor spaţii de servicii pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, şosea deschisă în urmă cu trei ani, dar care nici până acum nu are locuri unde şoferii pot staţiona sau benzinării.

Valoarea estimată a contractului este de circa 51 de milioane de lei.

Această licitaţie vine în contextul în care la începutul acestui an CNADNR a mai lansat alte două licitaţii pentru realizarea unor studii care să justifice construcţia unor spaţii de servicii pe mai multe tronsoane de autostrăzi, inclusiv pe Bucureşti - Ploieşti.

Autostrada Bucureşti - Ploieşti nu este finalizată integral, în contextul în care un tronson de 6,5 kilometri dintre şoseaua Petricani din Capitală şi centura Bucureştiului nu este încă deschis circulaţiei. CNADNR a reziliat contractul cu italienii de la Pizzarotti, care au făcut 3,2 kilometri din cei 6,5 kilometri, şi a scos la licitaţie un contract pentru finalizarea a 3,3 kilometri din „ciotul” de autostradă în urmă cu mai puţin de două luni.

Pe cei 56 de kilometri de autostradă care sunt deschişi circulaţiei pe Bucureşti - Ploieşti este funcţional doar un singur nod rutier de intrare-ieşire, şi anume, cel care face legătura cu localităţile Snagov şi Ghermăneşti, astfel că, odată ce un şofer a intrat pe autostradă dinspre centura Bucureşti, acesta trebuie să meargă cel puţin 20 de kilometri pentru a putea ieşi de pe autostradă.

 

Încă 10 kilometri de autostradă la graniţa de vest

Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac - Arad, între Pecica şi Arad, dar şi noul punct de control de la graniţă vor fi inaugurate în 11 iulie, când se va face şi joncţiunea cu autostrada din Ungaria, potrivit Mediafax.

În aceeaşi zi va fi deschis circulaţiei şi segmentul de autostradă din Ungaria, cuprins între frontieră şi Mako. Lotul al doilea din Autostrada Nădlac - Arad are o lungime de 16 kilometri, însă şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot. Astfel, CNADNR va deschide traficului cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN 7 Pecica şi Arad.

România are în prezent 695 de kilometri de autostrăzi, iar odată cu deschiderea tronsonului din vestul ţării, ţara va trece pragul de 700 de kilometri de şosele de mare viteză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO