Eveniment

Cine mai ofera discounturi pe piata auto

Cine mai ofera discounturi pe piata auto

Mihai Bordeanu, directorul Lexus pe regiunea balcanica: Este dificil ca o marca sa renunte „pe loc" la campaniile de reduceri. Se va iesi destul de greu din aceasta „spirala" a discounturilor. In prezent mai fac discounturi cei care au presiune pe volum si nu sunt concentrati pe profitabilitate.

12.08.2009, 00:00 313

Reorientarea cererii clientilor catre masini mai mici si din segmentul inferior de pret, a dus la acumularea de stocuri in special pentru automobilele de teren si cele premium, care potrivit unei analize a ZF inca se mai comercializeaza cu discounturi chiar si de pana la 50%. „Este dificil ca o marca sa renunte „pe loc" la campaniile de reduceri. Se va iesi destul de greu din aceasta „spirala" a discounturilor", a spus Mihai Bordeanu, directorul Lexus pe regiunea balcanica.

Viorel Niculescu, fostul sef al Romcar: Campanii de discounturi se intalnesc in prezent cu precadere la SUV-uri. Vanzarile acestora au scazut mai mult decat piata si s-au acumulat stocuri. In plus SUV-urile nu se vand pentru ca nu se acorda finantare pentru acestea decat foarte greu, nu pentru ca nu sunt discounturi.Cel mai mare discount, de aproape 50%, inca disponibil, este pentru SUV-ul Citroën C-Crosser, realizat pe platforma tehnica a lui Mitsubishi Outlander, care dispune de un motor pe benzina de 2,4 litri. Pe de alta parte, cel mai mic discount, de 7%, il are Skoda Octavia, tot cu un motor pe benzina, dar de aceasta data de 1,6 litri.
„In prezent mai fac discounturi cei care au presiune pe volum si nu sunt concentrati pe profitabilitate. Pe piata nu mai sunt atat de mari stocurile cum au fost in prima jumatate a anului, dar totusi inca sunt", a spus Bordeanu.
In cazul modelelor din segmentul inferior de pret, cele mai mari reduceri se intalnesc acum la modelele fie aflate pe stoc din 2008, fie pe final de cariera. Spre exemplu, Chevrolet Lacetti beneficiaza de un discount de aproape 40%, in conditiile in care modelul Cruze, care il inlocuieste, este deja disponibil pe piata. In gama Fiat, modelele Bravo din 2008 au un discount de peste 25%, in cazul versiunii de baza a acestuia.
Spre deosebire de prima jumatate a anului, exista modele pentru care nu mai sunt in derulare campanii de reduceri, pe masura ce stocurile acestora au ajuns la un nivel optim. Spre exemplu, Hyundai are in continuare campanie de reduceri de preturi la SUV-ul full-size Veracruz, dar nu si pentru Santa Fe.
„Campanii de discounturi se intalnesc in prezent cu precadere la SUV-uri. Vanzarile acestora au scazut mai mult decat piata si s-au acumulat stocuri. In plus SUV-urile nu se vand pentru ca nu se acorda finantare pentru acestea decat foarte greu, nu pentru ca nu sunt discounturi", a subliniat Viorel Niculescu, fostul sef al Romcar, importatorul Ford pe piata locala, care acum detine dealerul ATT care comercializeaza modele Land Rover si Jaguar.
In cadrul campaniilor de discounturi sunt disponibile inclusiv automobile din segmentul exclusivist. Astfel, cu 85.000 de euro fara TVA se poate achizitiona un Audi R8 „din stoc", al carui pret de lista ar fi de 92.224 de euro.
In cazul Lexus, pe de alta parte, dealerii nu comunica discounturi, decat individual, potrivit declaratiilor directorului marcii.
In a doua jumatate a anului, jucatorii din piata se asteapta ca preturile la masini sa ramana in mare parte ca in primul semstru, insa diferenta o va face nivelul de echipare. 
In primul semestru al acestui an vanzarile de autoturisme au inregistrat un declin de 51% potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, la un nivel de 70.610 unitati, dar potrivit vicepresedintelui Asociatiei declinul real a fost undeva la 58%, diferenta fiind reprezentata de autoturisme din stoc vandute la export, in special in Germania.
Inmatricularile de autoturisme second-hand au inregistrat la nivelul lunii iulie o scadere de aproape 70% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 11.374 de unitati, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari Vehicule din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
Pentru inmatricularile de autoturisme noi luna iulie a fost cea de-a treia cea mai slaba din acest an, in scadere cu 50% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 10.613 masini.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO