Eveniment

Cifre ameţitoare! Cum a ridicat "Brandul Ilie Năstase" vânzările Adidas şi cât încasa românul anual

“Copilul teribil al tenisului” se năştea imediat după terminarea celui de-al Doilea Război Mondial în 1946, iar în 1948 fraţii Dassler, Adolf şi Rudolf, îşi declarau război unul altuia pentru obţinerea supremaţiei pe piaţa articolelor vestimentare sportive.

Cu doi ani după naşterea marelui campion, flacăra rivalităţii dintre cei doi fraţi Dassler, Adolf şi Rudolf lua contur în Herzogenaurach, oraşul natal al celor doi. Adi şi Rudi îşi denumeau cele două firme după acelaşi tipar. Primul concepea “Adidas”, o combinaţie între porecla sa şi primele trei litere ale numelui de familie. Rudi îşi denumea noua creaţie “Ruda”, pe acelaşi model ca fratele său: primele două litere din prescurtarea prenumelui şi primele două din numele de familie. Firma Ruda avea să se transforme în scurt timp în Puma.

Astfel, “No man’s land” a fost trasat în faţa celor două tabere. Un război al marketing-ului în lumea articolelor vestimentare se contura. Rudolf Dassler avea să fie primul care dădea lovitura. Naţionala Republicii Federale Germane juca primul meci după terminarea conflictului care lăsase 60 de milioane de victime în urmă. Componenţii echipei purtau încălţăminte Puma.

În 1954, la Mondialul de fotbal din Elveţia, naţionala Germaniei înlocuia ghetele Puma cu cele Adidas.  Adi îi administra o lovitură usturătoare fratelui său prin contractul încheiat cu Die Mannschaft. De-a lungul anilor, numeroşi sportivi au fost împărţiţi între cele două companii de articole sportive.

  Citiţi aici continuarea  

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.