Eveniment

CFR SA reabilitează podurile de la Borcea şi Cernavodă cu 28 de milioane de euro

Mediafax Foto

Mediafax Foto

Autor: Mirabela Tiron

29.07.2014, 00:06 524

Compania CFR SA, care administrează infrastructura feroviară, a semnat un contract de 122,6 milioane de lei (circa 28 mil. euro) pentru reabilitarea podurilor Borcea şi Cernavodă de peste Dunăre, durata execuţiei lucrărilor fiind de 23 de luni. Contractul a fost atribuit asocierii formate din firmele Arcada Company-Metabet şi Compania de Construcţii Feroviare.

Criteriul de atri­bui­re a fost preţul cel mai scă­zut, iar finanţarea va fi asi­gurată din fonduri euro­pene nerambur­sabile (85%) şi bani de la bugetul de stat (15%). Buge­tul de investiţii al companiei pentru 2014 este de 1,6 mld. lei (360 mil. euro).

Pentru repararea celor două poduri, inclusiv viaductele de acces, este necesară închiderea alternativă a circulaţiei feroviare pe cele două linii, au mai transmis oficialii CFR SA.

În această situaţie, pentru menţinerea condiţiilor normale de desfăşurare a traficului feroviar va fi pus în funcţiune podul vechi (Anghel Saligny) pe perioada executării lucrărilor la podurile noi, a anunţat compania.

 La licitaţia organizată de CFR SA în februarie au mai depus oferte asocierea Strabag - Tancrad, Azvi - Straco Grup şi compania Consinit, pe lângă asocierea desemnată câştigătoare.

CFR SA are anul acesta un buget de investiţii de 1,6 mld. lei. Veniturile şi cheltuielile companiei au fost stabilite la 2,7 mld. lei, potrivit bugetului publicat în aprilie. CFR SA estimează că va încheia anul cu 22.800 de angajaţi.

Căile Ferate Române pri­mesc mai puţini bani de la bu­getul de stat decât admi­nis­traţia drumurilor, deşi ten­dinţa în Uniunea Europeană este de încurajare a trans­por­tului pe calea ferată, mult mai nepoluant şi mai sigur. Unul din­tre podurile lăsate în paragină este cel de la Grădiştea, de peste râul Argeş, care asigura legă­tura directă pe calea ferată între Bucureşti şi Giur­giu până în 2005, când s-a prăbuşit din cauza inun­da­ţiilor. Nici până acum nu a fost restabilită le­gă­tu­ra directă pe calea ferată pe această rută. Printre pro­iectele care vor fi finanţate se numără reabili­tarea unor tronsoane de cale ferată, continuarea lucrărilor de electrificare pe Doaga-Tecuci-Barboşi, lucrări pe tronsonul Curtici-Simeria, dar şi modernizarea unor staţii de cale ferată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO