Acestea sunt temele dezbătute de managerii, antreprenorii şi experţii prezenţi ieri la conferinţa „Mind your Business and Open your Mind“, organizată de CITR şi Ziarul Financiar.
„Generaţiile care vin din urmă fac mai bine faţă adevărului decât celelalte generaţii. Tinerii au învăţat să ia lucrurile ca atare“, spune dr. Bogdan Iliescu, medic neurochirurg.
Când antreprenorii şi managerii nu au curaj să ceară soluţii pentru redresare, ajung în punctul în care sunt hărţuiţi de propriile amânări şi îngreunează revenirea la stabilitate şi, ulterior, pe plus. Drept urmare, 80% dintre antreprenori nu se mai întorc în business după un eşec.
„Trebuie să ne raportăm şi la istorie, la antreprenorii care au condus până acum marile businessuri din România. Noi provenim dintr-o etapă romantică a antreprenoriatului şi istoria ne va recunoaşte ca pionieri, pentru că suntem încrezători, vindem şi cumpărăm. Generaţiile noi sunt altfel, ele vor gestiona antreprenoriatul în mod diferit“, spune Corneliu Bodea, CEO al companiei de servicii energetice Adrem.
Atenţia asupra companiilor de impact - cu active peste 1 mil. euro - este cu atât mai mare cu cât acestea sunt puţine (doar 4% din total) şi cu un impact mare - reprezentând 79% din cifra de afaceri în mediul de business.
„Am început să nu ne mai uităm doar la compania care are dificultăţi şi la cifre, ci şi la oamenii din companii“, spune Andrei Cionca, preşedintele şi fondatorul CITR.