Eveniment

Cele mai ascultate radiouri din Bucureşti şi din ţară

Cele mai ascultate radiouri din Bucureşti şi din ţară

Autor: Madalina Cerban

18.05.2015, 15:45 2049

Numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel naţional, pe un public de peste 11 ani, este de 11.159.000, potrivit valului de primăvară al Studiului de Audienţă Radio (SAR), în creştere faţă de primăvara lui 2014, când era de 11.104.500.

La nivel naţional, în primăvara lui 2015, cel mai ascultat post de radio a fost Kiss FM, cu 2.050.800 de ascultători şi 9,8% cotă de piaţă (în scădere faţă de primăvara lui 2014 - 2.259.100 de ascultători şi 11,2% cotă de piaţă).

Pe locul al doilea la nivel naţional s-a situat Radio România Actualităţi, cu 1.874.200 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 14,7% (în scădere faţă de perioada similară a lui 2014, când avea 2.021.000 de ascultători şi 15,2% cotă de piaţă).

Locul al treilea la nivel naţional este ocupat de Radio Zu - 1.692.000 de ascultători şi 8% cotă de piaţă (faţă de 1.636.900 de ascultători şi 8,6% cotă de piaţă în primăvara lui 2014).

Topul 10 al celor mai ascultate posturi de radio la nivel naţional este continuat de: ProFM - 1.520.700 de ascultători, Europa FM - 1.422.100, Radio Antena Satelor - 767.900, Magic FM - 701.200, Radio 21 - 579.100, Radio România Oltenia Craiova - 407.400 şi Radio România Iaşi - 402.600.

La nivel urban, numărul total zilnic de ascultători de radio, pe un public de peste 11 ani, a fost, în primăvara lui 2015, de 6.852.900, în scădere faţă de primăvara lui 2014, când erau 6.915.000.

Pe de altă parte, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM, cu 1.224.400 de ascultători (8,7% cotă de piaţă), în scădere faţă de perioada similară din 2014, când a avut 1.531.500 de ascultători (11,3% cotă de piaţă).

Kiss FM este urmat de Radio România Actualităţi, cu 1.170.700 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 13,9%, în scădere faţă de primăvara lui 2014, când avea 1.237.800 de ascultători şi 14,7% cotă de piaţă.

Pe locul al treilea se situează Radio Zu, cu 1.144.700 de ascultători şi 9,1% cotă de piaţă, în scădere faţă de valul de primăvară din 2014, când postul de radio avea 1.153.600 de ascultători şi 9,2% cotă de piaţă.

Topul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat cu: Europa FM - 988.700, ProFM - 930.300, Magic FM - 590.600, Radio 21 - 382.600, Radio Antena Satelor - 240.600, Rock FM - 232.100 şi Naţional FM - 172.400.

Pe de altă parte, numărul total zilnic de ascultători de radio în Bucureşti, pe un public de peste 11 ani, este de 1.200.800, potrivit valului de primăvară al SAR, în timp ce, în primăvara lui 2014, în Capitală s-au înregistrat 1.228.300 de ascultători.

La nivelul oraşului Bucureşti, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi de radio, pe publicul de peste 11 ani, se situează Radio Zu, cu 270.600 de ascultători şi o cotă de piaţă de 11,4%, în creştere faţă de valul de primăvară din 2014, când a avut 256.400 de ascultători şi o cotă de piaţă de 12,4%.

Radio Zu este urmat de postul public Radio România Actualităţi, cu 221.800 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 14,5%, faţă de perioada similară din 2014, când avea 226.300 de ascultători şi 15,4% cotă de piaţă.

Pe locul al treilea în clasament se situează Magic FM, cu 152.700 de ascultători şi 8,1% cotă de piaţă, în creştere faţă de primăvara anului trecut (131.700 de ascultători şi 6,7% cotă de piaţă).

Topul 10 al celor mai ascultate posturi de radio din Bucureşti este completat de: Kiss FM - 142.600 de ascultători, Europa FM - 122.600, ProFM -114.400, Romantic FM - 100.000, Rock FM - 91.000, Radio 21 - 69.200 şi Gold FM - 45.800.

Valul de primăvară 2015 al SAR a fost realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi GfK România - Institut de Cercetare de Piaţă SRL. În cadrul cercetării, s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.

Eşantionul are un volum de 9.416 persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1,0%. În mediul urban s-au realizat 7.399 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.017 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-2,2%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.799 de interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România, care nu lucrează în domeniul radio.

În eşantion au fost incluse 1.148 de localităţi, dintre care 67 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 234 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 253 existente, 232 din cele 399 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori din România şi 615 din cele 2.462 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO