Eveniment

Cel mai important proiect de infrastructura, Autostrada Comarnic-Brasov, amanat din nou

15.12.2008, 19:43 19

Deschiderea ofertelor din cadrul licitatiei de constructie a autostrazii Comarnic-Brasov, cel mai mare proiect de infrastructura care se afla in prezent in pregatire, va fi amanata din nou pana pe 5 ianuarie, iar structura comisiei dupa schimbarea guvernului este incerta.

Ministerul Transporturilor a anuntat luna trecuta ca va deschide pe 15 decembrie ofertele finale pentru acest proiect, cu o valoare estimata de circa 3,3 mld. euro, care ar trebui sa fie primul proiect major de infrastructura realizat in cadrul unui parteneriat public-privat.
"Consortiile care participa la licitatie ne-au solicitat sa prelungim perioada de pregatire a ofertelor. In urma clasificarilor este nevoie de pregatirea unor materiale suplimentare si am decis sa deschidem ofertele pe 5 ianuarie in loc de 15 decembrie", a declarat pentru ZF Septimiu Buzasu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si sef al comisiei care se ocupa de licitatia pentru autostrada Comarnic-Brasov. Dupa schimbarea guvernului, preconizata pentru 22 decembrie, comisia ar putea fi inlocuita, situatie care ar putea periclita evolutia licitatiei si ar putea conduce chiar la reluarea ei. "Nu stiu ce se va intampla cu comisia dupa alegeri", a precizat Buzasu.
In prima faza a licitatiei, etapa de precalificare, au participat 12 consortii din care au fost selectate patru pentru a depune oferta finala. Primul consortiu este format din companiile Astrada Concessions, Strabag, Egis si Eurovia Housing&Contructions. A doua asociere este CAP Consortium Autostrada Prahova, alcatuita din firmele Colas SA, Bouygues Travaux Publics, DTP-Terrassement SA si Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT. Al treilea consortiu reuneste companiile Vinci Concessions-Aktor, Concessions-Vinci Construction Grands Projets-Aktor, iar cel de-al patrulea este consortiul cu denumirea Austrada A3 Comarnic-Brasov Consonoi Bilfinger Berger Porr.
Tronsonul Comarnic-Brasov este impartit in doua segmente, respectiv Comarnic-Predeal (36,2 kilometri) si Predeal-Brasov (21,8 kilometri), totalizand peste 50 de poduri, pasaje si viaducte.
Valoarea contractului de constructie, inclusiv costurile asociate intretinerii si operarii pe o perioada de 25 ani a tronsonului in lungime de 58 km, a fost evaluata la 3,33 mld. euro, inclusiv TVA, astfel ca pretul pe kilometru se apropie de 60 mil. euro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO