Eveniment

Ce vârstă are flota de aeronave cu care merg românii în vacanţe

Ce vârstă are flota de aeronave cu care merg românii...

Autor: Teona Tomoiaga

06.12.2019, 13:35 1520

În 2017, operatorii de transport aerian din Uniunea Europeană aveau o flotă compusă din 6.711 de aeronove, utilizate pentru transportul pasagerilor sau a mărfurilor, potrivit datelor Eurostat publicate vineri, pentru a marca ziua aviaţiei civile internaţionale.

În statele membre ale UE, peste jumătate din flota de aeronave aveau 20 de ani sau mai mult în Suedia (55%), Lituania (52%) şi Croaţia (50%).

De asemenea, aeronavele cu vârsta de 20 de ani sau mai mult constituie mai mult de o treime din flota din Bulgaria (44%), Cipru (40%), România (39%) şi Danemarca (35%).

Din totalul flotei de aeronave din UE, aproximativ o cincime (21%) din aeronave aveau vârsta mai mică de 5 ani. Aproape o treime din aeronave (27%) aveau între 5 şi 9 ani şi 19% aveau între 10 şi 14 ani. Restul de treimi din aeronavă (34%) aveau 15-19 ani (17%) sau 20 de ani sau mai mult (17%).

În 2017, Regatul Unit a fost principalul operator de aeronave din UE, care a rulat peste 1 312 de aeronave. Cu alte cuvinte, operatorii din Marea Britanie au reprezentat aproape unul din cinci aeronave din UE (20%). În urma lor au fost Germania cu 1 100 de aeronave (16% din flota de avioane din UE), Franţa (571 aeronave, 9%), Irlanda (569 aeronave, 8%) şi Spania (509 aeronave, aproape 8%), transmite sursa citată.

Operatorii din Finlanda nu aveau aeronave în vârstă de 20 de ani sau mai mult, această cotă fiind mai mică de 10% în Luxemburg (3%), Cehia (6%), Irlanda şi Austria (ambele 7%), precum şi Olanda (puţin sub 10%).

O pondere semnificativă a flotei a fost constituită din aeronavele recente (cu vârsta mai mică de 5 ani) în Ungaria (49%) şi Malta (42%). Următoarele clasamente au fost Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda şi Spania (ambele 27%), Olanda (25%) şi Regatul Unit (23%).

În schimb, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau aeronave mai vechi de 5 ani. În alte 9 state membre ale UE, mai puţin de 10% din flota de aeronave erau alcătuite din aeronave mai mici de 5 ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia , Estonia şi Italia (fiecare 7%), precum şi Grecia (puţin sub 10%).

Datele exclud avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme.

Oficiul European pentru Statistică precizează că peste un miliard de pasageri au călătorit cu avionul în Uniunea Europeană, anul trecut.

În România, din Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" din Bucureşti, 10% dintre pasageri au avut zboruri naţionale (către alte oraşe din ţară), 16,6% extra-UE (către ţări din afara Uniunii Europene) şi 73,4% intra-UE (către şi din alte state membre ale Uniunii Europene).

De asemenea, de la Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" din Cluj, 18,2% dintre pasageri au înregistrat zboruri naţionale, 8,3% extra-UE şi 73,5% intra-UE.

Totodată, Londra-Heathrow şi Paris-Charles de Gaulle au fost cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Împreună, au transportat în jur de 2,3 milioane de pasageri pe un singur traseu către SUA.

Aeroporturile din Amsterdam, Frankfurt-Main şi Adolfo Suarez Madrid-Barajas au fost utilizate în special pentru zborul către alte destinaţii europene.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO