Eveniment

Ce face Primăria Generală a Bucureştiului cu 1,1 mld. euro, bani pe care-i cheltuieşte în 2017

Pe termen lung, cei mai mulţi bani îi reclamă investiţiile în transport / infrastructură, unde mai e nevoie de 16 miliarde de lei, din totalul de 21 de miliarde de lei. Din totalul investiţiilor necesare, 14 miliarde ar urma să fie investiţii noi.

Pe termen lung, cei mai mulţi bani îi reclamă investiţiile în transport / infrastructură, unde mai e nevoie de 16 miliarde de lei, din totalul de 21 de miliarde de lei. Din totalul investiţiilor necesare, 14 miliarde ar urma să fie investiţii noi.

Autor: Iulian Anghel

22.03.2017, 00:07 2418

De aproape 20 de miliarde de lei mai are nevoie Primăria Generală pen­tru a-şi finaliza in­ves­tiţiile începute şi să înceapă altele noi, evaluate într-o anexă a bugetului, la 27 de miliarde de lei, între care şapte miliarde de lei cheltuieli realizate până la finalul anului trecut. Cei mai mulţi bani îi reclamă investiţiile în transport/infrastructură, unde mai e nevoie de 16 miliarde de lei, din totalul de 21 de miliarde de lei. Din totalul investiţiilor necesare, 14 miliarde ar urma să fie investiţii noi.

Necesarul de investiţii totale poate oferi o imagine asupra numărului de ani care vor trece până la realizarea lor, având în vedere că „cheltuielile de ca­pital” (investiţiile) totale ce vor fi rea­lizate anul acesta sunt evaluate la 1,1 mi­liarde de lei. Dacă luăm însă chel­tuielile de investiţii ce merg în infras­­tructură, aşa cum sunt ele consemnate în buget, ele sunt cu mult mai mici, în jur de 250 de milioane de lei.

Dincolo de unele cheltuieli la care deocamdată, din multe motive, nu se poate renunţa, cum sunt masivele sub­venţii pentru transport şi căldură - peste un miliard de lei anual – sunt unele cheltuieli care, în continuare, sunt foarte mari, ar necesita explicaţii supli­mentare. De plidă, sumele ce vor fi chel­tuite pentru parcuri (iar Primăria Ge­nerală nu administrează toate par­curile Bucureştiului) sunt de 115 mil. lei, adică jumătate din suma acordată infras­tructurii, într-un oraj deja sufocat. De asemenea, subvenţiile pentru bi­se­rici sunt de 55 mil. lei, o sumă du­­blă faţă de cheltuielile angajate pen­tru con­so­lidatea clădirilor, în condiţiile în care sute de clădiri sunt în pericol să se prăbuşească la un cutremur mai mare.

RATB primeşte în continuare subvenţii masive pentru funcţionare, peste 500 mil. lei. Dar pentru achi­ziţionarea de noi mijloace de transport din cele 600 de autobuze, troleibuze şi tramvaie promise - în total peste 2 mld. lei - nu sunt anul acesta 31 de milioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO