De aproape 20 de miliarde de lei mai are nevoie Primăria Generală pentru a-şi finaliza investiţiile începute şi să înceapă altele noi, evaluate într-o anexă a bugetului, la 27 de miliarde de lei, între care şapte miliarde de lei cheltuieli realizate până la finalul anului trecut. Cei mai mulţi bani îi reclamă investiţiile în transport/infrastructură, unde mai e nevoie de 16 miliarde de lei, din totalul de 21 de miliarde de lei. Din totalul investiţiilor necesare, 14 miliarde ar urma să fie investiţii noi.
Necesarul de investiţii totale poate oferi o imagine asupra numărului de ani care vor trece până la realizarea lor, având în vedere că „cheltuielile de capital” (investiţiile) totale ce vor fi realizate anul acesta sunt evaluate la 1,1 miliarde de lei. Dacă luăm însă cheltuielile de investiţii ce merg în infrastructură, aşa cum sunt ele consemnate în buget, ele sunt cu mult mai mici, în jur de 250 de milioane de lei.
Dincolo de unele cheltuieli la care deocamdată, din multe motive, nu se poate renunţa, cum sunt masivele subvenţii pentru transport şi căldură - peste un miliard de lei anual – sunt unele cheltuieli care, în continuare, sunt foarte mari, ar necesita explicaţii suplimentare. De plidă, sumele ce vor fi cheltuite pentru parcuri (iar Primăria Generală nu administrează toate parcurile Bucureştiului) sunt de 115 mil. lei, adică jumătate din suma acordată infrastructurii, într-un oraj deja sufocat. De asemenea, subvenţiile pentru biserici sunt de 55 mil. lei, o sumă dublă faţă de cheltuielile angajate pentru consolidatea clădirilor, în condiţiile în care sute de clădiri sunt în pericol să se prăbuşească la un cutremur mai mare.
RATB primeşte în continuare subvenţii masive pentru funcţionare, peste 500 mil. lei. Dar pentru achiziţionarea de noi mijloace de transport din cele 600 de autobuze, troleibuze şi tramvaie promise - în total peste 2 mld. lei - nu sunt anul acesta 31 de milioane de lei.