Eveniment

Cât ar putea câştiga România din noul sistem de impozitare a multinaţionalelor la nivel global. Teodora Alecu, KPMG: Fiind o ţară consumatoare de bunuri şi produse online, pentru anumite produse fiind chiar o piaţă de desfacere importantă, ne aşteptăm că România să beneficieze de aceste prevederi, în sensul că ar putea primi prin alocare o parte din profitul rezidual

Cât ar putea câştiga România din noul sistem de...

Autor: Adelina Mihai

19.07.2021, 00:08 1588

România ar putea să benefi­cie­ze de o parte din profitul gi­gan­ţilor din tehnologie, ob­ţi­nut prin vânzările pe care le fac în România, în urma im­ple­mentării pachetului fiscal global anti- BEPS (acronimul de la Base Erosion and Profit Shifting, adică măsurile de combatere a fe­no­menului de „erodare a bazei impo­za­bile şi transferul profiturilor“). Noua legisla­ţie fis­cală ar trebui să devină operaţională din 2023.

„Fiind o ţară consumatoare de bunuri şi pro­duse online, pentru anumite produse fiind chiar o piaţă de desfacere importantă, ne aşteptăm că România să beneficieze de aceste pre­vederi, în sensul că ar putea primi prin alo­ca­re o parte din profitul rezidual“, a ex­plicat Teodora Alecu, director con­sul­tanţă fiscală al firmei de audit şi consultanţă KPMG.

Pe 1 iulie 2021, 130 de state s-au pus de acord pentru reformarea sistemului fiscal inter­naţional, discuţiile fiind iniţiate de sta­tele din G7 (Canada, Franţa, Germania, Italia, Japonia, Marea Britanie şi SUA), sub egida Organizaţiei pentru Cooperare şi Dez­voltare Economică (OECD).

Despre acest pachet de măsuri anti-BEPS se discută încă din 2016, însă abia în luna octombrie a acestui an se va definitiva o me­todologie de aplicare a acestora şi noua le­gis­laţie va intra în vigoare din 2023. Iniţia­tiva a venit în contextul în care marile com­panii ale lumii, în special cele din domeniul teh­nologiei, cum sunt Google, Apple, Face­book sau Amazon îşi vând produsele în foar­te multe state, însă nu plătesc taxe acolo unde generează profiturile.

„Tradiţional, profiturile se înregistrează şi se impozitează de peste 100 de ani acolo unde este înregistrată societatea. Anvergura vânzărilor online a făcut să se dezbată nevoia de a schimba modul de impozitare, dând greu­ta­te şi locului unde se află fizic consumatorul, adică piaţa care, prin achi­zi­ţie, generează de fapt veniturile. Unele ţări europene chiar erau în proces de modificare a fiscalităţii tran­zacţiilor digitale“, a mai spus Teodora Alecu.



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO