Eveniment

Care sunt cele mai puternice 50 de branduri româneşti, cât valorează şi din ce sectoare provin

Care sunt cele mai puternice 50 de branduri româneşti,...

Autor: Cristina Roşca

01.03.2020, 19:50 1909

Şapte nume noi îşi fac loc în top 50, pe când între primii zece sunt puţine modificări. Un singur nume nou îşi face loc în top 10, este vorba de Rompetrol, care urcă de pe 11. BCR iese din „club“ şi coboară pe 13. În ceea ce priveşte sectoarele de unde provin aceste mărci din top 50, domină retailul (de orice fel), domeniul bancar, energia şi sectorul bunurilor de larg consum.

Dacia (brand auto), eMAG (comerţ online) şi Dedeman (bricolaj) sunt cele mai pu­ternice trei branduri româneşti, adunând împreună valori de peste 2,3 mld. euro. Producătorul auto de la Mioveni realizează doar maşini sub brandul Dacia, aceasta fiind singura marcă locală evaluată la peste 1 mld. euro.

Cele mai valoroase 10 branduri din Ro­mânia sunt evaluate la 3,5 mld. euro (3,8 mld. dolari). Clasamentul la vârf a suferit puţine modificări în 2019, singurul nume nou în top fiind Rompetrol, care a înlocuit BCR.

Dintre cele mai puternice 10 mărci româneşti, nouă dintre branduri înregistrând creşteri în valoare, singura scădere fiind postată de Electrica - minus 8%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO