Cristina Gheorghiţoiu şi-a construit parcursul profesional simultan cu dezvoltarea companiei pe care a condus-o vreme de mai bine de opt ani. A ghidat OLX România spre poziţia de lider al pieţei de anunţuri, a trecut compania prin rebranding, a dezvoltat alte branduri sub umbrela grupului. Acum însă, a decis să facă un pas în lateral şi să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă cu adevărat împlinirea profesională pentru ea?
Am mai vorbit cu Cristina Gheorghiţoiu în urmă cu aproximativ şapte ani, când preluase nu de foarte mult timp dezvoltarea Mercador – pe atunci numele sub care funcţiona businessul transformat în OLX, după achiziţia platformei de fondul de investiţii sud-african Naspers.
Ea a devenit Business Manager al platformei din septembrie 2012, iar până la început de 2021, când a decis să părăsească rolul de director general al grupului OLX România, a trecut prin numeroase transformări – personale şi profesionale – simultan cu transformarea businessului. Cu o medie de patru milioane de anunţuri active şi circa 12 milioane de vizitatori lunari, acesta a devenit sub conducerea ei liderul pieţei de anunţuri. Totodată, şi-a diversificat liniile de activitate în România, incluzând şi platforma de imobiliare Storia.ro, axată pe auto - Autovit.ro, precum şi o secţiune dedicată locurilor de muncă.
„Am început de la o echipă de 5 - 10 oameni şi o poziţie competitivă, dar nu chiar foarte competitivă, în condiţiile în care platforma se afla pe locul trei atunci în piaţă. A urmat o creştere foarte accelerată, care a fost ca un roller-coaster de provocări şi care a adus o creştere atât personală, cât şi profesională alături de creşterea business-ului. Uitându-mă în urmă, mă identific foarte mult cu această creştere a mea în paralel cu creşterea businessului.”
Compania a evoluat de la nivelul unui start-up, având încă de pe atunci fixat obiectivul de a deveni lider al pieţei, până la atingerea acestui ţel şi transformarea într-un business profitabil. „Când am preluat acest rol a existat o vibraţie de neîncredere referitoare la acest obiectiv (de a deveni lideri în categorie n.red.), era un mediu extrem de competitiv şi existau alţi lideri la acel moment.”