Eveniment

Business Magazin. Cum încearcă Alex Zamfir, de la The Funny Brand, să determine părinţii să se joace cu copiii lor prin crearea unor jocuri de familie: “E minunat mai ales atunci când ai răbdarea de a-i asculta pe copii, pentru ca ei îţi vor spune lucruri extraordinare în momentul în care chiar se simt ascultaţi”

Business Magazin. Cum încearcă Alex Zamfir, de la The...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

19.06.2021, 17:08 421

Mediul online îl cunoaşte drept „cel mai bun tată“, adică numele blogului său, unde adună poveşti, experienţe, uneori şi sfaturi pentru părinţi. Pentru că stilul său de a scrie este mai degrabă unul haios, a ales să pună acest fel de a fi şi într-o altă formă, diferită de cea a blogului. Aşa că i-a pus creativităţii sale un nume: The Funny Brand. Adică o colecţie de jocuri numai bune de explorat atât cu copiii, cât şi cu adulţii. Dar cine este cel mai bun tată?

Este Alex Zamfir, îndrăgostit de cea mai frumoasă meserie din lume, aceea de părinte. Este absolvent al Academiei de Studii Economice şi timp de 16 ani a lucrat în industria publicităţii, atât ca angajat, cât şi ca angajator. Din 2016, a început să câştige bani din influence marketing, cu blogul său şi cu alte activităţi conexe. Atunci când blogul nu a mai fost suficient – nici financiar, nici ca împlinire personală – a creat jocurile The Funny Brand ca pe un instrument care să le fie util lui şi soţiei sale, părinţii lui Mark, în diversificarea timpului petrecut împreună cu cel mic. „Ironic cumva, deşi în pandemie am stat mai mult împreună, relaţiile noastre au avut de suferit din pricina stresului, a fricilor, a anxietăţilor.

Şi atunci mi-am dorit să creez nişte jocuri pe care să le iei, să te pui pe jos cu ele, pe covor, şi să te distrezi cu copilul tău sau partenerul ori prietenii”, povesteşte Alex Zamfir. Pe blog scrie mai degrabă cu umor despre viaţa de părinte, aşa că o colecţie de jocuri sub numele The Funny Brand i s-a părut o trecere firească. „În perioada pandemiei, blogul «Cel mai bun tată» a produs mai puţin decât înainte. Aşa că am fost nevoit să inventez ceva vandabil, pe care oamenii să-l cumpere. Dacă aş fi încercat să vând anvelope sau pâine, probabil că nici familia nu ar fi cumpărat, pentru că nu mă pricep la aşa ceva.”

Jocurile au însă, în modul lor de concepere, şi experienţa Iuliei, soţia lui Alex, care este psihoterapeut, iar asta a fost de mare ajutor. Practic, este vorba despre zece jocuri, din care opt au câte 80 de cartonaşe fiecare, iar două au câte 50 de cartonaşe fiecare. Ce stă scris pe ele? Ei bine, provocări care pot aduce adevărate revelaţii. Cine are grijă de plantele casei? Care era cea mai mare dorinţă a ta în copilărie? Care este cel mai frumos lucru pe care l-a spus cineva despre tine? Preţurile fluctuează între 45 şi 60 de lei în funcţie de tipul jocului şi de numărul de cartonaşe. „Afacerea este deţinută de noi (Alex Zamfir şi soţia lui, Iulia – n. red.) şi de o prietenă de-ale noastre. Momentan, eu sunt singurul angajat, adică sunt şi cel care centrează, şi cel care dă cu capul, şi cel care fuge la contabil, face AWB-uri, stă de vorbă cu clienţii, furnizorii. Sper ca anul acesta să reuşesc să mai deleg din atribuţii.” Jocurile The Funny Brand sunt produse la tipografii din Iaşi şi din Bucureşti şi vândute pe site-ul propriu al afacerii şi prin intermediul altor parteneri online, dar şi offline. Iar din planurile lui Alex Zamfir mai fac parte cel puţin cinci alte jocuri care îşi aşteaptă lansarea cel mai probabil spre toamna acestui an.


Practic, este vorba despre zece jocuri, din care opt au câte 80 de cartonaşe fiecare, iar două au câte 50 de cartonaşe fiecare. Preţurile fluctuează între 45 şi 60 de lei în funcţie de tipul jocului şi de numărul de cartonaşe.


Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO