Eveniment

Belgianul Heinzmann rămâne la conducerea Tarom după numirea unui nou consiliu

Ramona Mănescu (ministrul transporturilor), Lucian Mândruţă (Creative Marketing Manager, Mediafax Group) şi Radu Merica (preşedintele CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti),  la conferinţa „Mediafax Talks about Aviation“. Foto Octav Ganea

Ramona Mănescu (ministrul transporturilor), Lucian Mândruţă (Creative Marketing Manager, Mediafax Group) şi Radu Merica (preşedintele CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti), la conferinţa „Mediafax Talks about Aviation“. Foto Octav Ganea

Autor: Mirabela Tiron, Mediafax

12.11.2013, 21:07 453

Belgianul Christian Heinzmann, al cărui mandat fusese redus la un an, până pe 19 noiembrie, va rămâne la conducerea companiei aeriene Tarom, noul consiliu de administraţie urmând să aplice această decizie, potrivit Ramonei Mănescu, ministrul transporturilor, prezentă ieri la evenimentul Mediafax Talks About Aviation, organizat de Mediafax.

„Mă bucur să aud că îmi voi putea continua activitatea la Tarom“, a comentat pentru ZF Christian Heinzmann, directorul general al Tarom, ca şi cum ar fi aflat o noutate, spusele ministrului. Dar nu a dorit să dea detalii, motivând că o va face după ce se va întruni cu consiliul de administraţie.

Situaţia de la Tarom, posibilitatea de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare şi evoluţia traficului de pasageri au fost doar câteva din subiectele abordate de participanţii la evenimentul de ieri organizat de Mediafax.

În ultimul an, la vârful conducerii Tarom au existat neînţelegeri între belgianul Heinzmann şi Dan Pascariu, fostul preşedinte al consiliului de administraţie, revocat în urmă cu câteva zile de minister. Conducerea privată numită în noiembrie anul trecut are scopul de a aduce compania pe profit, mai ales în condiţiile în care în ultimii ani a adunat pierderi de de 250 de milioane de euro şi a pierdut poziţia de lider al pieţei, transportând doar 2,19 milioane de pasageri anul trecut.

„Atâta timp cât noul CA are mandat să anuleze acel act adiţional care a fost făcut fără a respecta statutul şi prevederile legale, domnul Heinz­mann va rămâne. Nu are niciun sens să recrutăm un alt manager în acest moment“, a afirmat Mănescu.

În noul consiliu de administraţie al Tarom  au ajuns Dante Stein, fiul fostului proprietar al companiei AutoItalia, care este consilier al primului-ministru, Manuel Donescu - secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Florin Luca - consultant strategie bancară, Bogdan Speteanu - director general al BCR Leasing, şi Răzvan Filipescu - preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism.

Potrivit ministrului transporturilor, Tarom trebuie să vizeze în următoarea perioadă schimbarea flotei şi creşterea numărului de curse interne, măsuri despre care se discută de mai mulţi ani. În prezent, Tarom operează cu mai multe tipuri de aeronavă, ceea ce creşte costurile companiei.

„Analizele pe care le-am efectuat până în momentul de faţă evidenţiază două posibile soluţii pentru optimizarea flotei. O soluţie ar fi de tipul lease-in, lease-out, respectiv închirierea unei părţi a flotei existente către terţi, şi introducerea tipurilor de aeronave pe cre noi considerăm că ar trebui să le avem pentru a creşte eficienţa economică (...) A doua variantă pentru optimizarea flotei, care este un pic mai problematică, ar putea fi reprezentată de achiziţia de avioane odată cu înstrăinarea celor existente în flotă“, a spus George Marin, vicepreşedinte business strategy la Tarom, citat de Mediafax.

Tarom are cele mai multe zboruri de pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni) din Capitală, cel mai  mare din ţară ce va depăşi în acest an 7 milioane de pasageri.

Radu Merica, şeful CA al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, prezent la conferinţa Mediafax Talks about Aviation, a spus că România are un număr redus de pasageri care optează pentru transportul cu avionul, dar şi puţini piloţi sau aeronave, fiind preferate în continuare autobuzele.

 

1,1 mld. euro pentru aeroporturi până în 2020

Tot în cadrul acestui eveniment s-a discutat despre posibilitatea de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare. În perioada 2014-2020 România va avea 1,12 miliarde de euro pentru  dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, potrivit Ramonei Mănescu. În România funcţionează 17 aeroporturi.

Un alt participant la acest evenimeent, Mihai Furtună, avocat la ONV Law, a spus că  noul regulament al Uniunii Europene privind aeroporturile se va înăspri de anul viitor, astfel încât cele care au un trafic de peste 3 milioane de persoane, cum este cazul aeroportului Henri Coandă, nu vor mai putea beneficia de investiţii publice.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 13.11.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO