Eveniment

Autostrazile din Ungaria se apropie de granita, dar austostrada Bechtel va ajunge acolo doar peste doi ani

Autostrazile din Ungaria se apropie de granita, dar austostrada Bechtel va ajunge acolo doar peste doi ani

Click pentru imaginea marita

22.09.2008, 20:32 1402

 

Ambasadorul Ungariei a declarat ca reteaua de autostrazi din Ungaria se apropie rapid de Romania. "Fata de granita de la Bors autostrada dezvoltata de noi este la o distanta de 30 de kilometri, iar fata de punctul de granita de la Nadlac, autostrada care va lega Sziget de Romania este la o distanta de 15 km", a spus Fuzes Oszkar, citat de Mediafax.
El a mai afirmat ca lucrarile la autostrada Transilvania se desfasoara lent si ca aceasta ar trebui sa se finalizeze cat mai rapid pentru a se putea conecta cu autostrada din Ungaria in momentul in care Romania va adera la spatiul Schengen. Tinta propusa de autoritati pentru aderarea la spatiul Schengen este 2011.
"Nu sunt foarte multumit. Acest subiect va constitui una dintre cele mai importarte teme ale viitoarei sedinte comune a guvernelor roman si ungar. Ungaria mai are o restanta de 30 de kilometri pana la granita cu Romania, iar in Romania diferenta este ceva mai mare", a spus Fuzes Oszkar, care s-a intalnit ieri cu autoritatile locale din Cluj.
Reprezentantii Bechtel, compania constructoare a autostrazii Transilvania, impartasesc ingrijorarea ambasadorului ungar.
"Daca autoritatile ne-ar pune la dispozitie terenurile si ne-ar oferi finantarea prevazuta lunar am putea lucra la dublul capacitatii din prezent", a declarat ieri Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel. El a mentionat ca platile din partea autoritatilor sunt in urma, fiind restante lunile din intervalul aprilie - iulie, si ca activitatile se deruleaza greu din cauza exproprierilor.
Conform acordului cu constructorul, sectiunea 3C (Suplacu de Barcau - Bors) are ca termen de finalizare luna februarie a anului 2010.
Oficialii Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) au declarat ca autostrazile din Ungaria impreuna cu cele din Romania vor fi conectate in baza unui tratat intre cele doua guverne, dar ca inca nu este stabilit un plan exact de unire a infrastructurii.
"Datorita faptului ca nu este semnat niciun acord si nu a fost stabilit niciun plan cu date exacte nu putem spune ca proiectul autostrada Transilvania va avea intarzieri de legare cu autostrada din Ungaria", au spus pentru ZF Transilvania oficialii CNADNR.
In ceea ce priveste legarea cu vama Nadlac, reprezentantii CNADNR au anuntat ca traseul se afa pe cordidorul IV paneuropean pe care se construiesc in Romania, in momentul de fata, mai multe autostrazi si drumuri express.
"Coridorul IV paneuropean uneste Ungaria de localitatile romanesti Nadlac - Arad- Timisoara - Sibiu - Bucuresti - Constanta. Pe acest traseu in Romania se construieste momentan autostrada Bucuresti - Constanta si autostrada care leaga Nadlac de Timisoara, dar sunt in stadiu de proiectare si alte drumuri express", au mai spus reprezentantii CNADNR.
Oficiali ai Prefecturii Cluj au anuntat ca, in cadrul vizitei pe care ambasadorul Ungariei in Romania a facut-o la Cluj, a fost discutata posibilitatea ca tara noastra, impreuna cu Ungaria, sa acceseze fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii.
"Mai avem 12 ani in care putem accesa fondurile europene si vom incerca sa atragem aceste fonduri impreuna cu Ungaria pentru ca astfel de proiecte de colaborare au prioritate si dispun de fonduri mai mari", a declarat pentru ZF Transilvania Ludovic Hegedus, subprefectul judetului Cluj.
Reprezentantii Bechtel au anuntat ca in acest an vor asfalta 25 de km din autostrada Transilvania. "Estimam ca vom termina in jur de 25 de km intre localitatile Tureni si Valisoara pana la sfarsitul anului" a declarat directorul de comunicare al Bechtel. Lucrarile la tronsoanele 3A (Cluj Vest - Mihaesti) si 3B (Mihaesti - Suplacu de Barcau) ale autostrazii Transilvania sunt in intaziere cu cel putin aproximativ sase luni din cauza terenurilor care nu au fost expropriate.
Reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi au anuntat ca lucrarile la sectoarele 3a si 3b trebuiau sa inceapa in luna mai, respectiv luna martie a acestui an, dar ca exproprierile pe aceste tronsoane intarzie demararea constructiei.
Proiectul construirii autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov - Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,24 mld. euro. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractului incheiat de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. Compania Bechtel ar putea finaliza in acest an 25 de km de autostrada, intre localitatile Tureni si Valisoara, din judetul Cluj.
 
Infrastructura slab dezvoltata afecteaza turismul
Infrastructura slab dezvoltata din Romania impiedica venirea turistilor straini in tururi culturale, ceea ce are efecte negative asupra dezvoltarii turismului cultural in orasele cu potential turistic mare precum Brasov, Iasi, Cluj si Timisoara, a declarat ieri Lucia Morariu, secretarul de stat pe turism al Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesiuni Liberale (MIMMCTPL). "Cele mai vizitate orase in circuitele culturale, Brasov, Iasi, Cluj si Timisoara, s-ar putea dezvolta la nivelul Sibiului in urmatorii ani daca ar fi rezolvate problemele de infrastructura, care ingreuneaza realizarea de tururi culturale", a spus Morariu, in cadrul conferintei "Turism si cultura- elemente ale dezvoltarii durabile", organizata de MIMMCTPL in colaborare cu UNESCO. Ea a mai precizat ca tururile culturale sunt cele mai cerute de turistii straini care vin sa viziteze tara si ca aproximativ 75% dintre acestia ajung in Romania prin intermediul transportului rutier. Jan Sorensen, presedinte Programului Natiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), este de parere ca infrastructura deficitara si absenta unor proiecte de investitii sunt cauzele slabei dezvoltari a turismului romanesc. "Trebuie sa dezvoltam turismul din Romania pe o scala mult mai mare, cum este in Italia sau in Franta. Desi aici exista un potential turistic important, acesta nu este valorificat, din lipsa unor proiecte de investitii si promovare si a unei infrastructuri dezvoltate. O solutie ar fi realizarea mai multor parteneriate intre sectorul public si cel privat", a spus el. Mirabela Tiron
 
  • Ungaria construieste doua autostrazi spre granita cu Romania, una spre Bors, cealalta spre Nadlac.
  • Ambasadorul Ungariei la Bucuresti spune ca mai au de realizat 30 km din autostrada spre Bors si 15 km din cea spre Nadlac.
  • Sectiunea 3C (Suplacu de Barcau - Bors) a Autostrazii Transilvania, care are 64 km, are ca termen de finalizare luna februarie a anului 2010.
  • Legatura prin Nadlac se va face prin cordidorul IV paneuropean, pe care se lucreaza in prezent la autostrada Bucuresti - Constanta si autostrada care leaga Nadlac de Timisoara.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO