Caută doar în titlu
Eveniment

Atenţie: Facebook preia datele utilizatorilor, chiar dacă aceştia au locaţia dezactivată

Facebook a recunoscut că strânge în permanenţă date despre locul unde se află utilizatorii săi, indiferent dacă aceştia au activată funcţia de geolocalizare, atât din motive de securitate, cât şi în scopuri publicitare, potrivit Le Figaro.

"Chiar dacă respectiva persoană nu are activată funcţia pentru localizare, Facebook poate determina parţial locul unde se află aceasta graţie informaţiilor pe care le oferă prin intermediul activităţilor sale şi conexiunilor la diferitele noastre servicii", a declarat compania într-o scrisoare adresată unor senatori americani pe 12 decembrie şi făcută publică marţi pe reţeaua de micro-blogging Twitter.

Senatorii democrat Chris Coons şi republican Josh Hawley au scris companiei americane, în urmă cu aproape o lună, pentru a afla modul în care se face colectarea acestor informaţii.

"Suntem îngrijoraţi din cauza faptului că Facebook nu le poate oferi utilizatorilor nivelul de control (privind datele personale, n.r.) sugerat de parametri", au scris aceştia.

"Facebook recunoaşte", a scris Josh Hawley, marţi, pe Twitter. " Chiar dacă dezactivaţi funcţia «locaţie», ei continuă să urmărească locul unde vă aflaţi pentru a câştiga bani (trimiţând reclame)", a continuat acesta. "Nu aveţi control asupra informaţiilor personale (...) Din acest motiv trebuie să ia măsuri Congresul", a mai scris acesta.

În SUA, doar California a adoptat o lege pentru protejarea vieţii private şi a datelor personale ale consumatorilor. Mulţi membri ai Congresului cer adoptarea unei legi în acest sens la nivel federal.

În răspunsul oferit senatorilor, Facebook aminteşte că informaţiile legate de localizare permit mai ales utilizatorilor să indice unde se află şi să facă anumite căutări în zona respectivă. Informaţiile "ne ajută să avem conţinuturi mai potrivite şi să îmbunătăţim reclamele", au transmis cei de la Facebook.

Atunci când utilizatorii dezactivează funcţia de localizare, platforma dispune în continuare de aceleaşi indicii. Însă se bazează mai ales pe adresele IP, caz în care, precizează cei de la Facebook, totul se opreşte la nivel de oraş sau cod poştal, fără a merge mai departe, cu excepţia motivelor de securitate.

Grupul californian colectează informaţiile personale de la cele peste 2,2 miliarde de utilizatori cotidieni de pe cel puţin una dintre platformele sale - Instagram, Messenger, WhatsApp, Facebook. Informaţiile stau la baza modelului său economic, respectiv exploatarea comercială a conturilor clienţilor prin distribuirea de publicitate.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.