Eveniment

Ar trebui sau nu să lucreze studenţii în timpul facultăţii? "Nu sunt deloc de acord cu joburile în call-center, pentru că nu mai suntem de mult o piaţă unde să ne mulţumim să fim cetăţeni de mâna a treia"

Dezbaterea cu studenţii a fost organizată la sediul Facultăţii de management din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA)

Dezbaterea cu studenţii a fost organizată la sediul Facultăţii de management din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA)

Autor: Adelina Mihai

06.04.2017, 13:00 4003

Gestionarea programului de muncă în paralel cu cel al facultăţii, lipsa de perspectivă privind viitoarea carieră şi nevoia de dezvoltare a abilităţilor cerute de la candidaţi în epoca digitală sunt marile provocări cu care se confruntă studenţii Facultăţii de management din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA).

„Ştiu că este o presiune mediatică imensă în ceea ce priveşte lucrul din timpul facultăţii şi că este un curent de opinie constant potrivit căruia dacă nu lucrezi şi nu ai experienţă din timpul studiilor, nu ai ce să cauţi ulterior în piaţa muncii. (...) Eu sunt pro angajare din timpul şcolii cu condiţia să fie pe o poziţie care chiar merită acest efort. Avem o studentă de 19 ani care este primul intern de 19 ani din istoria Deloitte România. În asemenea cazuri pot să înţeleg unele absenţe şi să îl ajut pe student să acopere aceste absenţe cu scutiri“, a explicat Florina Pînzaru, decanul Facultăţii de management din cadrul SNSPA, în cadrul unei dezbateri cu studenţii organizată săptămâna trecută la sediul universităţii.

Ea a mai precizat că în alte situaţii nu este de acord cu munca din timpul studiilor, mai ales că bursele sociale au ajuns în prezent la valoarea de aproape 1.000 de lei, iar dacă studenţii mai primesc şi burse de merit pentru rezultate foarte bune, atunci se poate ajunge la un venit lunar net de circa 1.700 de lei. „În acest context, nu mai înţeleg rostul angajării din timpul facultăţii. (...) În ceea ce priveşte joburile în call center, nu sunt deloc de acord cu ele, pentru că nu mai suntem de mult o piaţă unde să ne mulţumim să fim cetăţeni de mâna a treia. În plus, în curând vor fi roboţi care vor face aceste joburi, iar dacă te bazezi pe call center acum, în 10 ani s-ar putea să nu mai ai job“, a mai spus Florina Pînzaru. Ea a mai spus că programa şcolară este foarte aglo­merată pentru studenţi din momentul în care România a decis să treacă la sistemul Bologna, când practic s-au înghesuit materiile din 4 ani în 3 ani de studiu. „Acest lucru se resimte foarte tare, pentru că nivelul pregătirii studenţilor de acum este, în medie, uşor mai scăzut decât al celor care învăţau pe parcursul a 4 ani, tocmai pentru că materia este foarte aglomerată“, a mai spus Florina Pînzaru.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO