Eveniment

Aproape 193.000 de elevi de clasa a II-a au dat testul de evaluare a competenţelor la Limba română

Aproape 193.000 de elevi de clasa a II-a au dat testul de...

Autor: Elvira Gheorghita

19.05.2015, 10:00 175

Aproape 193.000 de elevi de clasa a II-a au dat, luni, testul de evaluare a competenţelor la Limba română, aceştia trebuind să răspundă la mai multe întrebări şi să scrie un text în care să mulţumească unei colege pentru cărţile împrumutate de la aceasta.

Evaluarea la finalul clasei a II-a a început luni, cu proba scrisă la Limba română, elevii urmând să susţin marţi proba de citire la Limba română şi de scriere şi citire la Limba română pentru minorităţile naţionale. Testele de la evaluarea finală vor continua miercuri cu proba la Matematică, joi cu proba scrisă la Limba maternă şi vineri cu proba de citit la Limba maternă.

Aproape 193.000 de elevi din clasa a II-a vor susţine testele de evaluare finală, dintre care aproximativ 16.000 sunt înscrişi la şcolile din Capitală. În acest an, numărul elevilor care susţin evaluarea finală este mai mare comparativ cu cel de anul trecut, întrucât elevii care sunt acum în clasa a II-a vin din prima promoţie în care a fost introdusă clasa pregătitoare.

Elevii au avut de scris un text în care să răspundă la şase întrebări legate de Ziua Internaţională a Copilului, respectiv: "De ce crezi că ziua de 1 Iunie este una importantă pentru copii?"; "Cum se simt copiii în această zi?"; "Tu cum te simţi în această zi de sărbătoare?"; "Ce-ai vrea să faci de Ziua Internaţională a Copilului?"; "Cu cine ai vrea să-ţi petreci această zi specială?"; Ce ai vrea să le urezi copiilor din lumea întreagă de 1 Iunie?". De asemenea, elevii trebuiau să dea un titlu potrivit pentru textul respectiv.

Apoi, elevii au avut de scris un alt text, în care, prin şase propoziţii, să răspundă la întrebări legate de faptul că se apropie vacanţa. Astfel, după ce stabileau un titlu potrivit, aceştia aveau de răspuns la şase întrebări: "Ce anotimp se apropie?"; "Ce aşteaptă elevii cu nerăbdare?"; "Tu cum te simţi când se apropie vacanţa?"; "Unde îţi vei petrece vacanţa?"; "Ce vei face în vacanţă?"; "Ce le urezi colegilor tăi?".

"O colegă din clasă ştie că îţi place să citeşti aşa că îţi împrumută cărţi. Scrie-i în spaţiul dat un bilet prin care îi mulţumeşti pentru cărţile împrumutate (cinci rânduri punctate pentru răspuns)", a fost o altă cerinţă din testul dat elevilor de clasa a II-a pentru evaluarea cunoştinţelor la Limba română.

De asemenea, elevilor li s-a cerut să verifice dacă au scris corect cuvintele, au ordonat propoziţiile într-un text, au folosit semnele de punctuaţie potrivite, au formulat propoziţii clare şi corecte şi au aşezat corect textul în pagină.

Evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt programate în perioada 18 mai - 3 iunie. Pentru elevii clasei a IV-a, evaluarea este programată în 26 mai la Limba română, în 27 mai la Matematică şi în 28 mai la Limba maternă. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a începe pe 2 iunie, cu proba de Limbă şi comunicare şi se încheie pe 3 iunie, cu proba de Matematică şi Ştiinţe ale naturii.

Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a se finalizează în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.

Până la sfârşitul anului şcolar, cadrele didactice trebuie să depună, la secretariatul şcolii, fişele de evaluare şi testele elevilor fiecărei clase.

Rezultatele obţinute la evaluare nu vor fi afişate şi nici înregistrate în catalogul clasei, fiind folosite de fiecare unitate de învăţământ la elaborarea planurilor individualizate de învăţare. Cadrele didactice îi vor anunţa pe elevi şi pe părinţii acestora rezultatele de la evaluarea finală.

Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au fost introduse din anul şcolar 2013-2014.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO