Eveniment

Analist economic: Firmele locale nu au cunoştinţe şi curaj să iasă pe pieţele externe

Analist economic: Firmele locale nu au cunoştinţe şi...

Autor: Departament Economic

09.04.2016, 10:58 411

”Firmele locale nu au cunoştinţe şi nu au curaj să iasă pe alte pieţe. Sunt puţine firmele cu acţionariat românesc care se uită către pieţele străine şi este păcat, pentru că după aderarea la UE ele au acces la o piaţă comună cu 500 de milioane de consumatori“, a adăugat Dochia.

Statisticile arată că exporturile României sunt ţinute în spate de doar câteva companii, şi acelea de regulă străine. Un exemplu este Dacia, care a ajuns cel mai mare exportator local în urmă cu câţiva ani şi care rămâne în continuare în top.

Aurelian Dochia spune că România a devenit în ultimii ani o piaţă care îşi bazează cea mai mare parte a exporturilor - aproape jumătate - pe domeniul auto, cu produse finite sau componente.”Industria auto din România a fost gândită de aşa natură încât să fie dedicată aproape în totalitate exporturilor. Se poate observa însă o evoluţie pozitivă a exporturilor care se bazează acum pe industria auto, faţă de acum câţiva ani când topul era dominat de companii din industria textilă şi de încălţăminte. Acum valoarea adăugată brută a crescut“, adaugă Dochia.

Exporturile au crescut în 2015 cu 4,1%, până la 54,6 mld. euro, iar importurile cu 7,6%, până la aproape 63 mld. Euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO