Eveniment

Alexandru Reff, Deloitte România: Stakeholderii, cum ar fi angajaţii şi clienţii, obligă companiile să aibă o strategie de sustenabilitate. Companiile cu un scor mic în sustenabilitate vor avea un acces mai scump la finanţare

Videoconferinta Deloitte ZF - Ce înseamnă noul trend global ESG - environmental, social, governance? Ce impact va avea asupra companiilor din România şi asupra finanţării bancare?

Alexandru Reff, Deloitte România: Stakeholderii, cum ar...

Autor: Răzvan Botea

29.06.2021, 10:50 69

Alexandru Reff, country managing partner Deloitte România, este de părere că este obligatoriu pentru o companie să aibă o strategie de sustenabilitate, în condiţiile în care stakeholderii, precum clienţii sau angajaţi, pun presiuni în acest sens. De asemenea, acest domeniu va conta foarte mult pentru finanţarea bancară.

„Aşteptările stakeholderilor au devenit presante. Noi facem la Deloitte un studiu global privind generaţia millenials, care documentează foarte clar că există o aşteptare. Acest segment de colegi tineri se orientează în funcţie de agenda de sustenabilitate a unei companii în legătură cu opţiunea de a lucra acolo sau în legătură cu opţiunea de a cumpăra bunuri şi servicii de la compania respectivă”, a spus el, în cadrul evenimentului Deloitte/ZF „Ce înseamnă noul trend global ESG - environmental, social, governance? Ce impact va avea asupra companiilor din România şi asupra finanţării bancare?”

Ce a mai spus Alexandru Reff în cadrul videconferinţei Deloitte/ZF ESG:

Avem nişte implicaţii foarte semnificative în ceea ce priveşte alocarea capitalului şi mai ales finanţările bancare. Vedem o schimbare fundamentală în modul în care se alocă capitalul şi cred că investiţii din zona de pivate equity, zona de M&A, listarea la bursă, unde narativul ESG poate dobândi valenţe emoţionale, toate aceste tranzacţii vor fi influenţate tot mai mult de modul în care companiile gestionează aceste aşteptări, nu doar obligaţiile legale privind sustenabilitatea.

Vorbind de finanţări bancare, sunt influenţate de reglementări. Pun foarte mult accent pe aceste criterii care vor însemna costuri mai mici de finanţare pentru companiile sustenabile, afacerile sustenabile şi aceta va fi un impact semnificativ în competitivitatea acestora. Putem anticipa că afacerile modeste în privinţa sustenabilităţii vor plăti un preţ ridicat, atât la propriu, cât şi la figurat.

Vorbim despre ceva ce este mai mult decât un trend, aş îndrăzni să spun că este deja o realitate cu care ne confruntăm. Pentru societate în general şi pentru companii în particular adaptarea modelului de business.

Conceptul influenţează deja businessul prin alocarea capitalului şi finanţările bancare.

Aş spune că ne găsim deja într-un climat în care atât reglementările, că vorbim de cele europene, naţionale, cât şi aşteptările unor categorii extrem de importante de stakeholderi, cum ar fi angajaţii şi clienţi, obligă companiile să aibă o strategie de sustenabilitate, de dezvoltare durabilă pe toate aceste segmente de mediu, social, de guvernanţă.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO