Eveniment

Airly şi Philips România dau startul astăzi celei de-a doua ediţii a campaniei „România Respiră”, prin care continuă extinderea reţelei independente de monitorizare a calităţii aerului

Airly şi Philips România dau startul astăzi celei de-a...

Autor: Alexandra Matei

09.11.2020, 16:04 460

♦A doua parte a campaniei se va desfăşura în perioada 9 noiembrie-31 decembrie 2020. ♦În prima ediţie a acesteia, la începutul anului, reţeaua independentă Airly, inaugurată împreună cu Philips România, s-a extins cu 78 de senzori. ♦Cele mai poluate regiuni din România, cu valori medii PM10 depăşite au fost în acest an Argeş, Bucureşti, Călăraşi Teleorman şi Vaslui.

A început cea de-a doua ediţie a campaniei marca Airly şi Philips România, „România Respiră”, prin care reprezentanţii celor două companii urmează să continue drumul către purificarea aerului în ţară şi nu numai, astfel că vor fi instalaţi senzori de monitorizare a calităţii aerului în fiecare judeţ. Prima ediţie a campaniei, desfăşurată la începutul acestui an, a adus o creştere a numărului de astfel de dispozitive de monitorizare a nivelului de poluare din aer, în prezent fiind 115 senzori la nivel naţional.

„O reţea ultra-locală de senzori Airly oferă date în timp real despre calitatea aerului din zonele în care sunt instalaţi senzorii. Airly oferă acest serviciu pentru 10.000 de locaţii din întreaga lume, iar în România, în prezent, există 115 astfel de senzori instalaţi în marile oraşe şi nu numai. După prima ediţie a campaniei „România Respiră” din acest an, suprafaţa totală acoperită de această reţea este de 400 de km pătraţi doar senzori şi 1000 de km pătraţi staţii de referinţă. A doua ediţie a campaniei va creşte gradul de conştientizare cu privire la calitatea aerului în România şi îi va încuraja pe oameni să ia măsuri cu privire la această problemă.”, a declarat Wiktor Warchałowski, CEO şi co-fondator Airly, în cadrul unei conferinţe de presă despre lansarea campaniei.

Printre obiectivele campaniei se numără, pe lângă instalarea senzorilor de monitorizare a calităţii aerului în fiecare judeţ din România, informarea şi educarea oamenilor, implicarea comunităţilor locale, primirea unui suport din partea autorităţilor sau chiar propunerea unor schimbări la nivel de legislaţie.

Wiktor Warchałowski mai spune că implicarea comunităţilor în acest proces de schimbare şi de îmbunătăţire a calităţii aerului este esenţială, întrucât situaţia în ceea ce priveşte poluarea vizează nu număr foarte mare de oameni. Mai mult, un studiu arată că peste 90% dintre oamenii din întreaga lume respiră aer poluat, iar anual au loc circa 7 mil de decese premature favorizate de poluare.

Cele mai poluate regiuni din România, cu valori medii PM10 depăşite, arată datele Airly, au fost, în perioada ianuarie-aprilie 2020, Argeş, Bucureşti, Călăraşi Teleorman şi Vaslui.

Campania iniţiată de Philips România şi Airly are în vedere creşterea gradului de conştientizare privind calitatea aerului şi în interior, aer care poate avea, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, cu până la 5 ori mai mulţi alergeni şi particule poluante decât cel din exterior.

„Un plămân sănătos, protejat şi de substanţele dăunătoare din interiorul locuinţei, va avea un risc mai scăzut de dezvoltare a astmului bronşic şi va lupta eficient în infecţia cu SARS-Cov-2. Studiile clinice au demonstrat că într-o clasa de 30 de copii, un număr de 2-3 dintre ei sunt diagnosticaţi cu astm bronşic, prevalenţa fiind în creştere datorită poluanţilor din atmosfera liberă, cât şi a celor din interiorul locuinţelor, mai ales în primii ani de viaţă, reprezentând  triggeri ai simptomelor astmului cu evoluţie nefavorabilă, un răspuns mai slab la terapie, cât şi la o dezvoltare necorespunzătoare a plămânilor”, spune doctor Veronica Şurlea, medic primar pneumologie, clinca Sante Vera Med.

Purificatoarele Philips, gamă de produse care a crescut în ultimul an, captează şi elimină peste 99% dintre alergenii şi particulele poluante din casă, incluzând polenul, acarienii, părul de animale, fumul, bacteriile sau virusurile de până la 0,003 microni.

„În cadrul campaniei, Philips România va dona 25 de senzori pentru oraşele din ţară care nu sunt acoperite de reţeaua Airly, iar pentru anul viitor ne propunem să ne implicăm în educaţia tinerilor despre poluarea aerului prin lecţii interactive pentru elevii de gimanziu”, adaugă Marcin Molin, Directorul General al Diviziei de Sănătate din cadrul Philips România.

Philips România este o companie de tehnologie diversificată, lider în servicii cardiologice, terapie de urgenţă şi asistenţă medicală la domiciliu, axată pe îmbunătăţirea vieţii oamenilor prin inovaţii relevante în domenii precum îngrijirea sănătăţii, stil de viaţă şi iluminat.

Airly este o companie de tehnologie în domeniul monitorizării calităţii aerului, cu sediul central în Polonia care din 2016 construieşte cea mai mare reţea globală de senzori pentru calitatea aerului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO