Eveniment

Adrian Mihai, fondator Fan Courier: Dacă o investiţie în tehnologie dă un randament de 10-20%, investiţia în oameni dă un randament de 1.000-2.000%

Adrian Mihai, fondator Fan Courier: Dacă o investiţie...

Autor: Răzvan Botea

16.11.2018, 12:23 780

Investiţia în oameni este cea care dă cel mai mare randament. Dacă o investiţie în tehnologie aduce 10-20% randamant, una în oameni are un randament de 1.000-2.000%. Adrian Mihai, fondator Fan Courier, spune că a investit în oameni şi dovada randamentului este creşterea propriei companii, a spus el în cadrul evenimentului ZF „Ce am făcut în ultimii 20 de ani?”.

„Am hotarat să investim în pregătirea oamenilor şi pregătirea noastră. Dacă investiţia în tehnologie dă randamente de 10-20%, investiţia în oameni dă un randament de 1.000-2.000%. Educaţia este foarte importanta, şi aceasta trebuie făcută şi în cadrul companiei. Educaţia ne va ajuta să creştem încrederea în societate şi să avem oameni pregătiţi şi să schimbăm România, pentru că, într-adevăr, sunt multe lucruri de schimbat.”

Fondatorul firmei de curierat este de părere că Fan Courier a crescut odată cu România: „Ne-am dezvoltat împreună cu România, am crescut la 6.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri ce va depăşi anul acesta 140 mil. euro şi, cu toate acestea, suntem puţin nemulţumiţi. Din România continuă să plece foarte mulţi tineri, pentru că aici nu găsesc ce îşi doresc. Daca ne uităm la Polonia, ritmul de plecare a încetinit, mai ales datorită salariului, care a ajuns undeva la peste 1.000 de euro.”

Alte declaraţii:

„Un curier cunoscut din România a zis că vrea să plece şi a plecat în Germania şi l-am rugat să ne povesteasca ce e diferit faţă de România. Mi-a povestit că avea 1.500 de euro salariu şi 180 de expediţii pe zi. La noi avea 70 de expediţii. La orice expediere, germanul nu trebuie să plătească niciun ban, toate se plătesc online. În România nu ai încredere în plăţile online.

Mi-a zis şi de infrastructura. Nu diferea nimic din punct de vedere tehnologic dotarea lui din Germania faţă de România şi singura diferenţa care făcea ca productivitatea să fie triplă este încrederea.”

„Trebuie să schimbăm paradigma, să „forţăm” autorităţile să investească în infrastructură, pentru că oricare dintre noi folosim infrastructura. Trebuie investit în Educatie, dar nu vorbesc numai despre şcoala, fiecare antreprenor trebuie să vadă că investiţia în oamenii lor este cu randamentul cel mai mare. Noi am ajuns la nivelul de astăzi pentru că la începuturi am intrat într-un parteneriat cu o companie de training foarte bună, pentru că noi cunoşteam o creştere pe care nu o puteam gestiona.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO