Eveniment

8.500 de euro, preţul plătit de o companie care ia „de la zero“ un absolvent

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Adelina Mihai

06.07.2015, 08:30 2946

O companie cheltuieşte, în medie, 8.500 de  euro cu un angajat din momentul identificării unei nevoi de resursă umană până în momentul în care angajatul împlineşte 12 luni în cadrul companiei, arată un studiu realizat de Creative Minds Hub din Timişoara, prima organizaţie de acest tip din ţară care aduce la aceeaşi masă profesori, studenţi şi angajatori în cadrul unor proiecte educaţionale.

Cercetarea a fost efectuată în luna iunie de către studenţii hubului timişorean în colaborare cu peste 30 de companii care activează în nouă sectoare de activitate (automotive, IT&C, financiar-bancar, retail, farma, distribuţie şi logistică, petrol şi gaze, asigurări şi turism).

„Am realizat acest studiu pentru a evidenţia clar că proiectele pe care le facem în cadrul hub-ului nu sunt doar de tip CSR (corporate social responsibility – n.red.), ci aduc o valoare completă pentru companii. Dacă nu făceam această cercetare, ne era greu să mergem către companii să le convingem să ne fie partenere în cadrul proiectelor din hub“, a explicat Remus Radvan, fondator al Creative Minds Hub şi student la masteratul de sisteme informaţionale pentru afaceri al Facultăţii de Economie şi de Administrare a Afacerilor (FEAA) din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara.

În suma de 8.500 de euro sunt incluse, pe lângă cele cu salariul brut al noului angajat raportat la productivitate, o serie de cheltuieli pe care le are o companie cu fiecare nou angajat, printre care se află: costul de promovare a postului pentru care se face recrutarea, partea de employer branding (care aduce costuri aferente participării la târgurile de joburi, de exemplu), costul selecţiei şi recrutării. De asemenea, în cadrul studiului s-au măsurat cheltuieli legate de productivitatea noului angajat în primul an de activitate, costurile cu resursele logistice pe care noul angajat le foloseşte, dar şi timpul „pierdut“ de mentorul din cadrul organizaţiei pentru instruirea noului coleg.

În schimb, dacă absolvenţii de facultate ar ieşi mai bine pregătiţi din şcoală în raport cu nevoile de pe piaţa muncii, cheltuiala angajatorului s-ar reduce semnificativ.

Reprezentantul Creative Hub spune că hubul are o capacitate de a pregăti 1.000 de studenţi în cadrul unor programe care să le dezvolte competenţele tehnice şi de tip „soft“, iar accesul imediat la acest număr de candidaţi permite o reducere a costurilor cu 60% pentru selecţia, recrutarea şi instruirea noilor angajaţi. De asemenea, timpul de recrutare s-ar reduce de la o perioadă de 8- 10 săptămâni – intervalul mediu de recrutare din prezent – până la 10 zile.

Creative Minds Hub este o organizaţie creată la iniţiativa unui grup de studenţi din Timişoara care au interacţionat cu programe educaţionale din străinătate şi care au preluat modelul întâlnit în Occident pentru a reuni în proiecte educaţionale studenţi, profesori şi angajatori. Întâlnirile au  loc într-un spaţiu special amenajat în cadrul Facultăţii de Economie şi de Administrare a Afacerilor din Timişoara, desfăşurat pe o suprafaţă de 170 de metri pătraţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO