Eveniment

55% din români sunt supraponderali, dar încă suntem sub media UE

55% din români sunt supraponderali, dar încă suntem...

Autor: Georgiana Mihalache

26.07.2017, 00:04 591

România se situează sub media est-europeană la obezitate, cu 55% din populaţie supra-ponderală, faţă de 58% cât este media din regiune, potrivit unui studiu realizat de Nielsen. Deşi România se află sub media zonei, creşterea incidenţei obezităţii este mai rapidă în regiune, cu un avans de 14 puncte procentuale faţă de 1990.

„Rata obezităţii în Europa Centrală şi de Est nu este la fel de ridicată ca în Vest, însă răspândirea sa este mare, iar dorinţa consumatorilor pentru produse mai sănătoase reprezintă o oportunitate în creştere pentru producători şi comercianţi“, potrivit studiilor realizate de Nielsen.

Oamenii îşi vor schimba obiceiurile de consum, dar şi alegerile de produse după ce vor conştientiza care este impactul obezităţii asupra vieţii acestora, iar piaţa se va modela în funcţie de tendinţele pentru o viaţă sănătoasă.

„Până la 81% din persoanele din Europa Centrală şi de Est încearcă să piardă în greutate şi, pentru atingerea acestui scop, fac schimbări în dieta zilnică. În acest grup, 65% aleg să cumpere produse cu conţinut redus de zaharuri şi grăsimi, iar 61% sunt mult mai dispuşi să consume produse proaspete şi naturale“, potrivit sursei citate. Mai mult, 66% din consumatorii din Europa Centrală şi de Est vor să plătească mai mult pentru mâncarea şi băutura care nu conţin ingrediente nedorite, iar 76% aleg să cumpere produse naturale şi organice.

„Aceste atitudini încep să se traducă în vânzări în pieţele Europei Centrale şi de Est. Nivelul vânzării categoriilor sănătoase (apă, fructe, ceai, legume, produse lactate) creşte mai mult decat cel al categoriilor permisive (băuturi răcoritoare carbogazoase, chipsuri, ciocolată, prăjituri, biscuiţi), un avans de 15% pentru categoriile sănătoase versus 11% pentru cele din urmă“, mai arată studiul Nielsen.

În ce priveşte exerciţiile fizice, românii se situează peste media europeană, cu 74% din populaţie care face sport pentru a slăbi. Corporaţiile răspund la nevoile consumatorilor prin menţionarea faptului că anumite produse trebuie utilizate ocazional, prin reducerea conţinutului de zahăr, grăsimi, sare sau diversificarea gamei de produse spre variante mai sănătoase.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO