Eveniment

5 cele mai frecvente greşeli pe care le facem în interviurile de angajare şi cum să le evităm

 5 cele mai frecvente greşeli pe care le facem în...

Autor: Răzvan Botea

24.03.2018, 10:28 578

Poate vi s-a întâmplat să mergeţi cu un CV şi cu încredere la un interviu şi să fiţi respinşi. Adevărul este că, fără să vă daţi seama, este posibil să fi făcut mai multe greşeli care s-au pus între dumneavoastră şi locul de muncă dorit, scrie NBC News.

Allison Andrade, recruiter şef al Betts Recruiting spune să învăţăm din aceste greşeli şi să câştigăm locul de muncă dorit.

Cele 5 greşeli cate pot atrage după sinea pierderea locului de muncă dorit:

  1. Sa vii nepregătit

 Conform unui studiu al The Harris Poll, jumătate din angajatori ştiu din primele cinci minute dacă cursantul este potrivit pentru job sau nu. Asta înseamnă că modul în care te prezinţi în acele momente este crucial. ”Niciodată nu purta jeanşi la un interviu şi întotdeauna să faci o cercetare aprofundată despre compania la care aplici şi despre cine este persoana cu care vei da interviul”, spune Andrade. Oricât de pregătit ai fi, probabil că va veni o întrebare la care nu te aşteptai. ”Nu te învârti în jurul cozii, dă un răspuns pe cât se poate de direct. ”

  1. Să nu evaluezi managerul care te intervievează

Un studiu pe 7.272 de americani adulţi a arătat faptul că unul din noi au părăsit jobul din cauza managerului. Aşadar, chiar dacă reuşeşti să câştigi concursul şi locul de muncă, trebuie să fii atent la manager pentru că e posibil să pleci de la job din cauza acestuia.

  1. Să crezi că eşti evaluat doar în cadrul interviului

Ai fost nepoliticos cu recepţionerul? Nu ai ţinut uşa pentru un alt angajat?Ai lăsat să-ţi scape vreun cuvânt cu patru litere când vorbeai cu prietenul tău la telefon în timp ce aşteptai liftul? „Eşti evaluat pentru fiecare aspect din procesul de intervievare. Cum te comporţi acolo ar trebui să se oglindească în cum te vei comporta ca angajat în companie”.

  1. Abilităţi slabe de follow-up

În primele 24 de ore de după interviu, trimite un mesaj de mulţumire persoanelor care şi-au alocat timp pentru a discuta cu tine. Aceasta este o modalitate de a te păstra în vederea lor atunci când va fi momentul să ia o decizie. Ţine minte: s-au întânit cu multe persoane în ziua aceea, deci este uşor să uite lista. Momentul să „arunci prosopul” şi să te orientezi spre următoarea oprtunitate în carieră este acela când răspunsul este „nu” sau când nu primeşti niciun răspuns timp de 30 de zile, spune specialistul în resurse umane.

  1. Să nu negociezi

Odată ce ai primit jobul, este momentul să discuţi despre cifre, iar discuţia despre salariu poate fi mai extenuantă decât interviul în sine. Un studiu al celor de la Glassdoor din 2016 a relevat faptul că 59% din americani nu şi-au negociat salariul, iar femeile sau angajaţii mai în vârsta sunt mai puţin dispuşi să abordeze acest subiect.

Un studiu realizat de Salary.com a arătat că persoanele care nu negociază salariul de început ajung să piardă mai multe de 500.000 de dolari până la vârsta de 60 de ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO