♦ Principalii clienţi ai companiei sunt jucători din retailul modern – Rewe România (grupul care deţine reţeaua Penny) şi Carrefour, dar şi Therme Bucureşti.
RVM Systems, una dintre companiile care furnizează automatele de preluare a ambalajelor din cadrul Sistemului Garanţie-Returnare, estimează că circa 10% din RVM-urile (reverse vending machines) funcţionale în acest moment sunt cele din propriul portofoliu.
„RVM Systems este parte a unui grup suedez cu prezenţă în mai multe ţări şi se dezvoltă pe baza implementării sistemelor-depozit. În România am început să fim prezenţi în 2019 şi am accelerat în 2022. În acest moment, suntem unul dintre principalii furnizori de aparate RVM“, a spus Mircea Răducan, director comercial la RVM Systems, în cadrul emisiunii online ZF Economia verde.
Pe lângă furnizarea de echipamente, compania oferă şi consultanţă atât înainte, cât şi după vânzare. Personalul magazinelor este antrenat cu privire la modul de utilizare, de întreţinere şi de golire a RVM-urilor.
„Oferim şi servicii de mentenanţă, servicii tehnice, un fel de Casco al echipamentelor. Preţurile variază în funcţie de capacitate, pornind de la 18.000 de euro pentru cel mai ieftin echipament şi ajungând la sute de mii de euro, mai ales pentru cele de tip bulk, unde se poate merge cu sacul de recipiente. Oferim şi posibilitatea de achiziţie în sistem de leasing.“
Mircea Răducan spune că în continuare sunt foarte multe spaţii ale comercianţilor care nu deţin această tehnologie, iar colectarea manuală a ambalajelor poate fi dificilă.
„Sistemul este însă în construcţie, abia acum creşte. În acest moment, sunt peste 350 de echipamente active, funcţionale, în tot atâtea spaţii. Noi avem peste 10% din aceste echipamente. Vor apărea şi nevoi de upgrade al anumitor echipamente.“
Echipamentele de la RVM Systems sunt modulare, putând fi oricând extinse în funcţie de nevoi şi de disponibilitatea de spaţiu. Principalii clienţi ai companiei sunt jucători din retailul modern – Rewe România (grupul care deţine reţeaua Penny) şi Carrefour, dar şi Therme Bucureşti.
RVM Systems nu produce în România, fabricile grupului fiind situate în Estonia, Turcia şi Danemarca.
„Niciodată nu eliminăm posibilitatea de a deschide o nouă fabrică, dar totul depinde de nivelul cererii şi de oportunităţile regionale. Momentan, suplinim nevoia României din fabrica pe care o avem în Turcia.“
Despre debutul Sistemului Garanţie-Returnare în România, Mircea Răducan spune că nu poate fi comparat cu nicio altă ţară.
Momentan, totul este în stadiul în care se observă unde se pot face lucrurile mai bine.
„Estimăm că va fi un vârf în lunile aprilie-mai, în contextul sărbătorilor pascale, când se vor consuma volume mari de băuturi. Acum ne concentrăm pe zona de comercianţi mici şi mijlocii, care încă nu au implementate echipamentele automate şi care vor simţi presiunea colectării manuale. Suntem implicaţi şi în dotarea centrelor de procesare ale RetuRO, al căror număr urmează să crească.“
RVM Systems distribuie la nivel mondial echipamente şi soluţii destinate Sistemelor de Garanţie-Returnare, dar se adresează şi pieţelor unde sunt organizate sisteme de colectare nereglementate, unde întreprinzători privaţi sau instituţii publice organizează colectarea ambalajelor de băuturi, inclusiv a celor reutilizabile, fără a fi reţinută o garanţie la cumpărarea acestora. RVM Systems AB a fost fondată în 2001 şi are operaţiuni în peste 50 de ţări. Grupul este deţinut de industriaşul suedez Gerald Engstrõm şi condus din poziţia de CEO de Erik Niklas Engstrõm. Compania RVM Systems SRL a încheiat anul 2022 cu afaceri de 13,2 milioane de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe.
O altă componentă importantă a grupului RVM Systems este compania daneză Anker Anderse a/s, producătorul soluţiilor de numărare a recipientelor SGR provenite din colectarea manuală. Anker Andersen este furnizorul RetuRo pentru staţiile de procesare a recipientelor, până acum fiind puse în funcţiune centrele de la Bonţida (Cluj) şi Giarmata (Timiş).
„Următoarea etapă majoră în dezvoltarea SGR o vor reprezenta proiectele locale de dezvoltare a unor sisteme de colectare, în special pentru colectivităţile unde comercianţii nu au puterea financiară să-şi organizeze propriile puncte de returnare automatizate şi, în cel mai bun caz, preiau manual, model care presupune un consum major de timp şi resurse prin comparaţie cu utilizarea unui RVM şi care creează, în acelaşi timp, profunde nemulţumiri cumpărătorilor pentru că opţiunile lor de recuperare a garanţiei sunt extrem de limitate“, mai spune Mircea Răducan.
Dintre cei 80.000 de comercianţi existenţi în România, doar 30.000 s-au înscris până în acest moment în SGR, finalizând toate formalităţile. Înrolarea în sistem este obligatorie, însă comercianţii ale căror magazine au suprafeţe mai mici de 200 de metri pătraţi au două opţiuni: fie de a se asocia între ei, iar unul dintre comercianţi să-şi asume preluarea ambalajelor care ar fi predate celor din împrejurimi, fie să se arondeze unităţii administrativ-teritoriale, iar autoritatea locală să organizeze un punct de preluare. Nimeni însă nu este exceptat de la respectarea regulilor SGR. Eventuale sancţiuni pot fi aplicate de Garda de Mediu.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE