Economia verde

Pagina verde. Toni Pera, Isopan: Dezvoltatorii vor continua să acorde un loc foarte important certificărilor verzi, care le asigură clădirilor o mai bună evaluare şi atractivitate

15.03.2023, 17:15 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În total, potrivit datelor ADP green building, companie specializată în acordarea de certificări, în 2022 au fost certificate 154 de clădiri din România.

Certificările de sustenabilitate vor continua să fie un element de atractivitate în rândul dezvoltatorilor imobiliari, în condiţiile în care cursa pentru obţinerea lor devine tot mai alertă, este de părere Toni Pera, directorul general al companiei Isopan, producătoare de panouri termoizolante.

„România prinde avânt pe acest segment şi devine mai competi­tivă la nivel regional. Pentru perioada următoare, dezvol­ta­torii vor continua să acorde un loc foarte im­portant sustenabilităţii şi certificărilor verzi. Asta şi pentru că aceste certificări verzi vor asigura clădirilor o mai bună evaluare şi atracti­vitate“, spune Toni Pera.

În total, potrivit datelor ADP green building, companie specializată în acordarea de certificări, în 2022 au fost certificate 154 de clădiri din România. Acestea reprezintă aproximativ o treime din numărul de clădiri certificate în cei 14 ani de când a apărut în România prima certificare de clădire verde.

Cele mai multe clădiri certificate sunt clădiri de retail (59 de centre comerciale sau magazine alimentare), urmate de sectorul logistic (48 de clădiri de producţie sau depozitare) şi clădirile de birouri (36 de clădiri certificate).

Isopan este o companie care produce panouri termoizolante într-o fabrică amplasată în Popeşti-Leordeni, lângă Bucureşti. Compania este deţinută de grupul italian Manni şi exportă produse în special în ţările apropiate României.

Dintre proiectele către care au fost livrate panouri termoizolante Isopan, fac parte magazinele de bricolaj Dedeman, depozitul retailerului francez de articole sportive Decathlon din localitatea Ştefăneştii de Jos (judeţul Ilfov), centrul logistic al retailerului Lidl din Roman (judeţul Neamţ) sau centrul logistic al retailerului online eMag.

La finalul anului 2022, Isopan avea 126 de angajaţi, un număr constant în ultimii ani. Compania a încheiat anul trecut o cifră de afaceri de 110 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 35% faţă de 2021, şi o producţie de 3,5 milioane de metri pătraţi de panouri termoizolante, pentru proiecte atât din România, cât şi din ţările vecine. Profitul companiei s-a menţinut la nivelul din 2021, când a fost de 7 milioane de euro.


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank