Economia verde

Pagina verde. Studiu. 36% dintre oameni cred că foarte puţine companii sau branduri fac acţiuni concrete pentru mediu

21.06.2023, 08:30 Autor: Alina-Elena Vasiliu
♦ „În general, participanţii consideră că destul de puţine companii/branduri declară implicarea lor în activităţi de protejare a mediului (31%), urmaţi de cei care consideră că foarte puţine companii fac acest lucru (23%).“

Patru din zece oameni spun că nu cunosc niciun brand care să se implice în acţiuni sustenabile şi mai bine de opt din zece cred că sunt puţine branduri care într-adevăr fac lucruri concrete, arată un studiu realizat de Ambasada Sustena­bilităţii cu privire la percepţiile în rândul populaţiei naţionale asupra comunicării brandurilor privind angajamentele de sustenabilitate.

„În general, participanţii declară că sunt la curent cu implicarea unora dintre branduri şi companii în acţiuni de protejare a mediului/ bunăstare socială (60%). Şase din zece respondenţi spun că au văzut branduri care se implică în acţiuni sustenabile“, notează realizatorii studiului, precizând că sursa principală din care au fost informaţi respondenţii o reprezintă reclamele la televizor, urmate de Facebook.

De asemenea, 28% dintre respondenţi sunt de părere că destul de multe sau foarte multe companii declară că se implică în acţiuni sustenabile, în timp ce 16% consideră că sunt destul de multe sau foarte multe companii care fac acţiuni concrete în această direcţie.

„În general, participanţii consideră că destul de puţine companii/branduri declară implicarea lor în activităţi de protejare a mediului (31%), urmaţi de cei care consideră că foarte puţine companii fac acest lucru (23%).

Semnificativ mai mulţi bărbaţi (29%, faţă de 19% femei) consideră că foarte puţine companii declară implicarea lor, în timp ce semnificativ mai multe femei consideră că destul de multe companii declară implicarea în protejarea a mediului (25%, faţă de 18% bărbaţi).“

În general, participanţii cred că foarte puţine companii/ branduri fac acţiuni concrete pentru mediu/ bunăstare (36%), urmaţi de cei care cred că destul de puţine companii/ branduri fac acest lucru (33%). Semnificativ mai mulţi bărbaţi (42%) consideră că aceste companii fac foarte puţine acţiuni concrete, iar un tipar similar este observat în rândul celor din mediul rural (41%). Cei care cred în proporţie mai mare că destul de multe/ foarte multe companii care fac acţiuni concrete sunt cei cu studii superioare (19% în primul caz şi 5% în al doilea caz).

Cercetarea a fost făcută în aprilie 2023, pe un eşantion de 708 respondenţi. Ambasada Sustenabilităţii în România este un proiect care promovează modelul economic în care companiile, prin parteneriate, pot rezolva probleme sociale şi de mediu fără a sacrifica eficienţa economică - profitul.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank