Economia verde

Pagina verde. EcoNews ZF

08.03.2023, 00:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Mai mult de jumătate dintre clienţii hipermarketului online Freshful accesează secţiunea „Save Me“,  cu produse cu preţ redus, aflate mai aproape de data expirării, înainte de a plasa o comandă. Acolo se găsesc zilnic câteva zeci de produse ale căror reduceri pot ajunge şi la 80%, rubrica fiind foarte dinamică, cu alimente care apar şi dispar rapid. În final, cam 15% din comenzi au cel puţin un produs din zona „Save Me“, spune Andrei Popescu, CEO-ul Freshful.

♦ Lanţul de hipermarketuri Cora a renunţat, începând cu luna ianuarie 2023, la cataloagele în format tipărit,  pentru a reduce risipa de hârtie. Acestea sunt disponibile acum doar online, pe site-ul retailerului, pe reţelele sociale, pe blog şi în aplicaţie.

♦ Dezvoltatorul imobiliar Genesis Property, deţinut de Liviu Tudor, derulează investiţii în eficienţa energetică a clădirilor de birouri Yunity Park şi instalează 1.080 de panouri fotovoltaice pe acoperişurile acestora, astfel încât ansamblul să îndeplinească anul acesta criteriile nZEB. Planul este ca, până în 2030, toate clădirile din portofoliul companiei să devină clădiri cu zero emisii de carbon (ZEB).

♦ Compania Green Environment Support, care furnizează servicii de consultanţă de mediu, a raportat afaceri de aproximativ 2,5 milioane de lei în 2022, în creştere cu 18% faţă de 2021.

♦ Tuborg România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a berii, va instala panouri solare pentru a reduce consumul de energie electrică şi emisiile poluante din procesul de producţie la punctul de lucru situat în Pantelimon, judeţul Ilfov. Panourile vor fi amplasate pe acoperişul centrului de distribuţie, iar cantitatea de energie electrică produsă de sistemul fotovoltaic va fi destinată autoconsumului.

♦ Retailerul Kaufland România, a lansat o colecţie vestimentară realizată prin procese sustenabile, cu fibre din alge marine în compoziţie, complet biodegradabile şi provenind din resurse regenerabile. Articolele de îmbrăcăminte sunt disponibile în magazine, în ediţie limitată, sub mărcile proprii Kaufland, Townland şi Oyanda.

♦ Primăria Municipiului Bucureşti împreună cu Ecopolis instalează 44 de senzori pentru monitorizarea calităţii aerului, la spitale şi unităţi de învăţământ din oraş. Datele vor putea fi consultate pe platforma Aerlive.ro.

♦ Harta Reciclării, cea mai mare platformă online cu puncte de colectare a deşeurilor reciclabile din România, a ajuns la 16.000 de locaţii înregistrate la nivel naţional, unde românii pot colecta separat diverse tipuri de materiale.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Raiffeisen Bank