Style

Unul dintre cei mai influenţi parfumieri ai acestui secol: Peste 15 sau poate chiar 5 ani, un brand îşi va alege parfumierii în funcţie de numărul de followers pe care îi are pe Instagram

16 aug 2018 591 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

„În viitor, maşinile, tehnologiile şi programele vor fi capabile să transpună în realitate mirosul unui parfum pe care îl avem în minte, fără a mai fi nevoie de formule chimice sau de procesul de producţie.“ Aşa sună „profeţia“ lui Francis Kurkdjian, unul dintre cei mai influenţi parfumieri ai acestui secol. El merge chiar şi mai departe şi spune că este posibil ca parfumurile să fie implantate în creierul oamenilor şi în memoria olfactivă chiar fără să fi existat vreodată sub forma unui lichid.

„În orice caz, nu trebuie să uităm niciodată că imaginaţia umană nu are limite în comparaţie cu maşinile şi inovaţiile. Nimic nu este însă permanent. Tendinţele sunt făcute pentru a fi depăşite la un moment dat, astfel că şi parfumurile clasice sunt menite să devină cândva demodate, pentru că viaţa este un cerc care se învârte continuu“, spune Kurkdjian.

Parfumierul francez crede că maeştrii care vor marca industria peste 15 ani de exemplu probabil că nici nu urmează acum şcolile de profil.„Am pregătit mai mulţi tineri parfumieri. Unul dintre ei este Jerome Di Marino, alături de Bonneville. Di Marino a lucrat cu mine la Takasago (producător japonez de parfumuri - n. red.) timp de opt ani şi este foarte talentat. Acum 20-25 de ani, când am început eu, lumea parfumeriei era altfel. Cred însă că peste 15 sau poate chiar 5 ani, un brand îşi va alege parfumierii în funcţie de numărul de followers pe care îi are pe Instagram.“

Francis Kurkdjian pariază astfel pe succesul persoanei, mai mult decât pe cel al talentului său, spunând că, astăzi, un specialist trebuie nu doar să creeze parfumuri fascinante, ci şi să aibă o prezenţă plăcută şi totuşi impunătoare. „Trebuie să arăţi bine în fotografiile din comunicatele de presă, să fii capabil să vorbeşti în faţa publicului. Acum 25 de ani, lui Pierre Bourdon nu i s-a cerut niciodată să participe la un eveniment cu presa, iar Edouard Flechier nici măcar nu a fost prezent la lansarea parfumului Poison...“