Style

Turism de festival

04 iun 2009 128 afişări
Din aceeaşi categorie
Turism de festival
Anul trecut festivalul B’estfest a fost desemnat „Evenimentul turistic al anului 2008" si recent a aparut intr-un top al celor mai „rock" 20 de festivaluri de muzica din Europa, realizat de publicatia britanica Times. Aflat deja la a treia editie, B’estfest va aduna anul acesta de doua ori mai multi melomani ca anul trecut printre care si multi turisti atrasi de preturile mai ieftine (doar e criza) si headline-ul demn de orice festival international. Organizatorii, compania Emagic, spun ca deja comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut s-au vandut de doua ori mai multe bilete si asteapta aproximativ 70.000 de oameni pe parcursul celor 5 zile de festival, dintre care 10.000 de participanti din strainatate. Pentru straini, Emagic a realizat si pachete turistice ce includ bilete pentru festival si cazare la hotel de doua pana la cinci stele. Pachetele sunt disponibile pe site-ul lastminute.com, cu preturi ce incep de la 150 de euro pentru 3 zile de festival si cazare la hotel de doua stele pana la 375 de euro pentru 5 zile de festival, dar si cazare la un hotel de cinci stele. Un studiu realizat de organizatori arata ca un turist ar cheltui la festival aproximativ 480 de lei pe zi, iar 10.000 de turisti care ar sta cinci zile ar insemna 24.000.000 de lei pentru economia locala...o suma buna pe perioada recesiunii. Cei care vor participa la B’estfest „will rock" la Romexpo, la inceputul lui iulie pe ritmurile trupelor The Killers, The Ting Tings sau Moby, Santana, Manowar pentru a enumera cateva dintre legendele MTV din headline. In cadrul festivalului va exista si un cort de Silent Disco pentru cei carora le place sa asculte muzica la maxim in casti sau Minuscule of Sound, cel mai mic club de noapte din lume. Emagic a investit anul acesta in festival cu 10% mai mult decat anul trecut, iar din bugetul de 3,3 milioane de euro suma de 2, 2 milioane de euro a fost dedicata doar artistilor. 
Un alt festival romanesc care promoveaza turismul de festival este si CokeLive Peninsula care asteapta aproximativ 60.000 de participanti din Romania, Slovacia si Ungaria. Festivalul, aflat la a saptea editie, va avea loc intre 23 si 26 iulie pe malul Muresului, in Complex Weekend din Targu Mures si are in cap de afis nume ca DJ Tiesto, Nine Inch Nails si The Prodigy. Sziget Management, care organizeaza si festivalul Sziget din Ungaria, in colaborare cu Coca-Cola, a alocat anul acesta pentru organizarea Peninsula un buget de 1 milion de euro pentru a le asigura „peninsularilor" trei zile de activitati non stop care-i vor tine departe de oras, spre deosebire de B’estfest. Pe langa muzica participantii la festival vor avea parte de peste 30 de sporturi extreme printre care si bungee jumping sau segway (un fel de polo cu cai... putere) sau airboard. In cadrul festivalului exista si un labirint Coca-Cola, nerecomandat totusi pentru cei ce-si pierd repede simtul orientarii.