Style

Sold Out

15 ian 2010 75 afişări
Din aceeaşi categorie

Companii de promovare de concerte au luat nastere si alaturi de ele sistemele centralizate pentru vanzarea biletelor. Piata concertelor din Romania creste considerabil de la an la an, iar banii castigati din aceasta industrie incep sa sfideze criza economica. Mai ales pentru ca, in lipsa altor activitati de timp liber, romanii par sa aleaga varianta mai covenabila (si ca bani si ca timp).

Emagic Entertainment este printre cele mai cunoscute companii de promovari de concerte din Romania. Numele mari pe care le-a adus pe scenele romanesti la B'estfest si nu numai i-au consolidat notorietatea inca din 2003. Intre 2006 si 2009 Emagic a organizat primul spectacol sold-out organizat vreodata pe un stadion in Romania (Depeche Mode), cel mai mare festival international de muzica live organizat la noi in tara (B'estfest 2008 cu 60 de mii de spectatori si Bestfest 2009 cu 70 de mii si de curand nominalizat la UK Festival Awards), concertul Madonna din 2009 precum si o serie de alte evenimente precum Underlondon, World Music Masters, Fusion Studio Weekend.

"Criza de-abia acum incepe sa ne afecteze. Si asta din perspectiva sponsorilor pentru ca bugetele de marketing ale companiilor mari si medii sunt cele mai afectate. Publicul pare sa nu-si refuze insa un spectacol din cand in cand, poate si din nevoia de a iesi din rutina", spune Laura Coroianu, CEO Emagic. Din punct de vedere financiar toti anii de existenta ai Emagic au fost productivi in afara de 2007 care a fost un an de investitii cu prima editie B'estfest - un proiect de lunga durata care "va produce beneficii financiare in timp, nu imediat", sustine Coroianu. "Piata de live entertainment s-a dezvoltat enorm in Romania ultimilor ani. Dar, chiar daca la capitolul artisti lucrurile stau din ce in ce mai bine, inca mai avem de lucrat la infrastructura. Ne lipsesc locatiile de concerte - sali de o mie sau doua mii de locuri, arene de 10-15 mii de locuri, stadioane de 50 de mii de locuri".

D&D East Entertainment exista pe piata romaneasca din 2008. Printre concertele organizate pana acum de D&D se numara Earth Wind&Fire, Snoop Dog, Brian Adams, Patricia Kaas, Limp Bizkit si Queensryche, ZZ Top si Simple Minds. "Din momentul lansarii, am inregistrat o crestere constanta. Ca dovada, in 2010 vom organiza, cu sprijinul lui Marcel Avram, cele mai asteptate evenimente ale anului: AC/DC si Eric Clapton&Steve Winwood", spune Denisa Sandulescu, general manager D&D East Entertainment. In ce priveste concertele AC/DC si Eric Clapton&Steve Winwood, Sandulescu sustine ca "vanzarile de bilete nu vor fi afectate de criza economica. La AC/DC o categorie de bilete este deja sold-out (Golden Circle - in fata scenei), iar cele 20.000 de bilete la pret promotional sunt si ele in curs de epuizare. Evident, pe masura ce se apropie evenimentele, ne asteptam ca vanzarile de bilete sa fie si mai mari".

Companiile precum Emagic si D&D sunt completate in piata de entertainment/concerte de firmele prin care se vand biletele. Bilete.ro si Eventim.ro sunt doua dintre cele mai cunoscute website-uri de unde pot fi achizitionate bilete la concerte online. Indiferent daca au fost sau nu afectate de criza acestea s-au adaptat nevoilor actuale. "Pentru concertul AC/DC am introdus posibilitatea cumpararii biletelor in doua rate", spune Valentin Vasiloiu, director executiv Eventim.ro. Firma, filiala din Romania a agentiei CTS Eventim AG (lider european in serviciile de ticketing), exista la noi din primavara lui 2008. 2009 a insemnat pentru Eventim peste 300 de mii de bilete vandute si o cifra de afaceri de aproximativ 2 milioane de euro.

Pentru 2010 Vasiloiu preconizeaza o crestere constanta sau chiar spectaculoasa pe alocuri. "Ne asteptam la o triplare a cifrei de afaceri, la o suma de peste 6 milioane de euro. In luna decembrie a anului trecut am lansat spre vanzare trei evenimente majore: AC/DC, Eric Clapton si Elton John, evenimente pentru care biletele sunt distribuite exclusiv prin Eventim.ro. Numai la AC/DC ne asteptam la incasari de peste 2 milioane de euro".

In 2009, in topul celor mai bine vandute evenimente la Eventim.ro au fost Festivalul "George Enescu" (cu multi spectatori din strainatate), CokeLive Peninsula (Romania), U2 (Milano), AC/DC (Budapesta) si Nova Rock (Austria). Numai la Festivalul 'George Enescu" incasarile au fost de 1,2 milioane de dolari la peste 80 de mii de vizitatori totali.

La sfarsitul celui de-al patrulea an de la lansare www.bilete.ro se lauda cu faptul ca aproximativ 20% din piata romaneasca de bilete este tranzactionata prin intermediul site-ului si circa 70% din totalul de evenimente sunt prezente cu bilete la vanzare pe www.bilete.ro. "Evenimentele au crescut ca numar de la an la an, inclusiv in 2009 inregistrand o crestere de aproximativ 43% fata de 2008. Volumul total de bilete vandute a inregistrat cresteri de 14 procente in 2009 fata de anul precedent. Valoarea medie a pretului pe bilet a scazut insa in 2009 cu 29% ceea ce a dus si la o scadere a valorii biletelor tranzactionate chiar daca volumul a crescut", spune Andreea Pop, managing director www.bilete.ro.