Style

Selecţie de produse pentru răsfăţ: Care sunt noutăţile aromate propuse de parfumieri pentru această lună?

02 feb 2016 2051 afişări de Roxana Pricop
Din aceeaşi categorie

Dacă plănuiţi o expediţie „aromată“ de cumpărături în Bucureşti, mergeţi pe Calea Victoriei sau pe Calea Dorobanţilor, unde îşi au casa magazinele de înaltă parfumerie. Odată ajunşi acolo, achiziţia perfectă este la doar o pulverizare distanţă pentru că maeştrii parfumieri au pregătit o tolbă bogată în arome florale, lemnoase, mirodenii şi citrice pentru sezonul de iarnă.

Înainte de a alege din bogata ofertă de parfumuri este bine să aveţi bine definit pentru cine anume cumpăraţi cadoul şi ce aromă i s-ar potrivi. Unele arome, în special cele din flori albe, cele lemnoase şi mirodeniile au atât de mult caracter încât intră în cameră odată cu tine şi persistă chiar şi după ce ai plecat. Şi nu pot dubla decât un caracter puternic. Altele, cum sunt coloniile din citrice, au o „elevaţie“ instantă pentru ca apoi să dispară, perfecte pentru o persoană energică. Iar altele nu au prezenţă puternică, sau silaj cum se spune în jargonul parfumierilor, dar asemeni unei piese de lenjerie cu migală croită, te fac să te simţi fermecător.

Mai jos sunt câteva propuneri alese de După Afaceri Premium pentru lista de încântări egoiste:

O creaţie-statement despre longevitatea numelui Molinard este parfumul „Habanita“. Produs în 1921, Habanita este şi acum unul dintre cele mai bine vândute parfumuri marca Molinard şi, poate veţi fi surprinşi, este şi unul dintre parfumurile cele mai cumpărate de bărbaţi din rândul creaţiilor celebrei case franceze. Este extrem de rar în industria parfumeriei ca o aromă să îşi păstreze actualitatea chiar şi după aproape o sută de ani de la lansare. Molinard se poate mândri că sunt chiar mai longevivi cu Habanita decât Chanel cu celebru parfum No.5. Habanita este un parfum puternic, dominator, a fost creat la început ca un parfum pentru ţigări, pentru aşa-numitele „garçons“, femeile emancipate din anii ’20, cu părul scurt sau prins în turbane sofisticate, cu pene sau şiraguri de perle, care fumau în saloane şi care puneau acest parfum în ţigarete. Pentru ca mai apoi, începând din anul 1924, Habanita să devină un parfum pentru femei. Nu am exagera dacă am spune că Habanita a făcut parte din mişcarea de emancipare a femeilor de la începutul secolului trecut.

 

O esenţă bogată şi sălbatică este parfuml ID de la casa italiană Mendittorosa, creaţie ce reprezintă pasiunea întunecată care ne conduce spre realizarea viselor cele mai puternice. Inspirat de „Iddu“, denumirea dată de localnici  vulcanului Stromboli, ID este o dedicaţie olfactivă închinată focului, primul element care a adus Mendittorosa la viaţă. Plină de pasiune, „inima“ de iris bate sub sedimentele vulcanice de violetă, nucşoară şi mesteacăn.

 

Pentru cei care îşi propun să călătorească în această perioadă, fie că aleg peisajul mai apropiat al unei cabane în munţi fie că preferă exotismul unui tărâm oriental, parfumul „Tam Dao“ al casei Diptyque este companionul perfect. Notele principale ale acestui parfum sunt lemnul de santal, lemnul de trandafir şi ambra cenuşie. Tam Dao are aroma unui interior nefinisat, dur şi foarte vechi al unei cutii dintr-un lemn preţios. Este o aromă rară, serenă şi prin simplitatea sa îndeamnă la meditaţie. Un accesoriu potrivit pentru o ţinută elegantă însă necomplicată.

 

Îmbăiat în rom din Martinica, parfumul „Straight To Heaven“ de la Killian este decadenţă pură. Căldura din Insulele Caraibe se contopeşte cu un patchouli profund, ambele condimentate cu fructe uscate şi nucşoară. Este un parfum misterios şi tentant, dând purtătorului o aură de sălbăticie, de nesupunere. Lemnul de trandafir brazilian şi cedrul domină partea sălbatică a acestui parfum, pentru ca dulceaţa de vanilie şi mosc alb să mai îmblânzească ansamblul. Tot despre soare, piele bronzată şi nisip este vorba şi în parfumul „Asmar“ de la SoOud. Cafea prăjită, frunze de tutun, piele, mosc şi vanilie accesorizate cu bergamotă şi miere sunt notele care fac din acest parfum o întâlnire nebănuită între două caractere aparent opuse - Dorian Gray şi Şeherezada.

 

Parfumul „Mademoiselle“ de la Robert Piguet captează frumuseţea tulburătoare a florilor de portocal, pornind de la inocenţa delicată a mugurilor la voluptatea florilor. Preludiul efervescent de citrice sugerează un caracter delicat, în timp ce dulceaţa seminţelor de tonka îi conferă parfumului o notă senzuală. Parfumul transpune o feminitate în stil franţuzesc, cu un aer romantic, classy cu un twist modern.

 

Tot pentru călători şi caractere neîmblânzite este Maremma de Tiziana Terenzi, un parfum pudrat, lemnos, cu note de ambră lansat în acest an de casa italiană şi disponibil în România în magazinele Elysée.  Inspirat de valea Maremma, din Toscana, acest parfum multifaţetat exprimă puterea mistică a pitorescului loc din centrul Italiei. O promisiune de „la dolce vita“ sunt notele din spatele parfumului: iasomie, coacăze negre, lemn de lotus, miere, pudră de cacao şi lemn de trandafir.