Style

Relax, log out, shut down

03 sep 2009 170 afişări
Din aceeaşi categorie

„Mi-am facut cont de Facebook intr-o vineri, pe 5 februarie", isi aminteste Diana Blinda, managing partner la Hansen Grup (mobila de birou). „Nu pot spune ca sunt dependenta, dar cu siguranta imi foloseste. La inceput m-am inscris, printre altele, pentru a tine legatura cu fiica mea de 19 ani. Nu ne vedem in fiecare zi. Saptamana trecuta, de exemplu, m-a anuntat ca-si vopseste parul. Si a doua zi i-am vazut pozele pe Facebook. Altfel ar fi trebuit sa astept o saptamana ca s-o pot vedea cu noua coafura", explica Blinda. „Apoi, mi-am facut cont si pentru ca ma ajuta sa fiu la curent cu tot felul de evenimente care se intampla in oras. Sunt toate grupate aici, pe acelasi site". Mai in gluma, mai in serios, Blinda spune ca ii place Facebook si pentru ca se poate uita la poze. „Imi place sa urmaresc ce fac prietenii mei, sa le rasfoiesc albumele de fotografii".

Diana Blinda este insa departe de a fi dependenta de retelele de socializare online. Mai degraba eu as intra in aceasta categorie. Mai intai m-am inscris pe hi5, au urmat Facebook, Myspace, retelele de business ca Linkedin si Plaxo si, nu in cele din urma, Twitter. Imi tot spun ca e doar un defect profesional. Sa fiu oare in perioada de negare? Nu, sigur ca nu. „Am contul pe Facebook de mai bine de jumatate de an si l-am deschis pentru ca deja simteam ca exista o a doua lume la care luau parte foarte multi cunoscuti de-ai mei, cu intalniri, cocteiluri, povestiri, poze", spune Sorina Daescu-Topceanu, Junior PR Manager Millenium Communications.

Daca pe plan personal prefera prieteniile intre oamenii care se cunosc nu doar din poza de la profil, „din punct de vedere profesional pot spune ca sunt dependenta dat fiind ca pentru unul dintre clientii mei am deschis un cont ce trebuie updatat zilnic".

In acelasi timp, poate si pentru ca „defectele profesionale" o urmaresc, Sorina a ales sa-si promoveze viitoarea casatorie pe Facebook. Contul „25 iulie" a fost facut ca un fel de „teaser" la ce avea sa urmeze. Si a functionat de minune. Mai ales pentru ca, pe invitatiile de nunta, nu a uitat sa ceara RSVP si in „cartea cu fete". „Putin peste jumatate dintre prietenii de pe Facebook imi sunt prieteni si in viata reala", a venit si explicatia. „Prietenii nostri lucreaza in PR, marketing, advertising, mass-media, sunt actori, regizori, fotografi, designeri. Si, cum Bucurestiul este un oras mic, mai toti avusesera cumva tangente unii cu ceilalti. In afara de «teasing», Facebook ne-a ajutat sa ne consultam astfel cu prietenii despre ce muzica ar vrea sa asculte la nunta, de exemplu", spune si Tudor Daescu, PR Director Fast Forward Communications si actualul sot al Sorinei Daescu-Topceanu.

„In decembrie anul trecut mi-am deschis contul", isi aminteste acesta. „Sunt si pe Twitter. Ii urmaresc mai ales pe cei din domeniul meu de activitate. Am si eu «follower»-ii mei despre care pot spune sincer ca nu mi-e prea clar ce urmaresc la mine. Mai am cont pe Yahoo Messenger si Logitech VID, dar nu prea accesez mesageria instant din lipsa de timp", explica Daescu. Pentru el Facebook-ul este „un spatiu de show-off. Cand am intrat eu «in joc» parea diferit. Comunitati mai mici sau mai mari reunind persoane cu aceleasi domenii de interes".

Cat despre „dependenta", Daescu spune ca verifica site-ul cam 5 zile din 7 - „acum depinde si de cat de lung e stopul la care ma aflu. Sau cardul de masini ce se intorc de la mare. Postez si de pe telefon, dar rar. Si daca ar fi ceva extraordinar, as posta mai intai pe Twitter".