Style

Regizori de Oscar caută filme pe YouTube

08 iul 2010 49 afişări
Din aceeaşi categorie

Google a anunţat ieri că regizorul Kevin Macdonald, cunoscut pentru filmele The Last King of Scotland, Touching the Void sau One Day in September va edita un documentar realizat din videoclipuri postate de utilizatori pe YouTube.

Nu mai puţin cunoscutul Ridley Scott (regizor al filmelor Gladiator, Black Hawk Down, Thelma & Louise, Blade Runner sau Robin Hood) va fi producătorul executiv al filmului intitulat "Life in a Day".

LG Electronics este compania care va sponsoriza acest documentar bazat pe ideea unui produs online de calitate la care publicul să fie atât co-regizor cât şi spectator.

Proiectul "Life in a Day" este un experiment care îşi propune să ilustreze o singură zi din viaţa contemporană, aşa cum este văzută ea prin ochii oamenilor din toate colţurile lumii.

Pe 24 iulie oricine are la dispoziţie 24 de ore să îşi înregistreze viaţa pe peliculă. Producătorii lasă mână liberă participanţilor la acest proiect ce anume vor să filmeze în acea zi: de la primii paşi ai unui copil, până la un meci de fotbal din cartier.
Filmul, spun cei de la Google, va fi o "capsulă a timpului" care va arăta posterităţii cum a fost ziua de 24 iulie 2010. Este practic prima dată când vorbim despre "social filmmaking", despre un proiect care să implice comunitatea online.
Documentarul "Life in a Day" va cuprinde înregistrări video ale utilizatorilor de YouTube (filmate în data de 24.07.2010) înscrise pe site-ul proiectului (www.youtube.com/lifeinaday) până pe 31 iulie. Filmul realizat de Kevin Macdonald şi Ridley Scott va avea premiera în ianuarie 2011 la Sundance Film Festival. Cei ale căror cadre au fost alese pentru acest documentar vor fi creditaţi ca şi regizori pe genericul filmului, iar 20 dintre aceştia vor putea chiar să participe la premieră.