Style

Rebelul industriei de parfumerie de nişă este strănepotul designerului de modă Nina Ricci. Şi cum înclinaţia către frumos i-a fost moştenire de familie, Romano Ricci a scris el însuşi o poveste despre lux şi distincţie, povestea purtând numele Juliette has a gun

25 mar 2020 500 afişări de Alina-Elena Vasiliu
Din aceeaşi categorie

Este strănepotul Ninei Ricci – acea Nina Ricci, fondatoarea casei de modă care îi poartă numele, dar care este deţinută astăzi de grupul spaniol Puig. Este nepotul lui Robert Ricci, nasul din spatele parfumurilor Nina Ricci, recunoscute pentru eleganţa atemporală. Este el însuşi fondatorul unei case de arome care atrage inevitabil atenţia, în primă fază, prin denumire. Juliette has a gun este povestea fascinaţiei pentru lux şi distincţie, natural continuată din generaţie în generaţie.

„Am crescut într-un mediu creativ. Bunicul meu m-a învăţat regulile parfumeriei, dar şi cum să le depăşesc. Când aveam 18 ani, am început să mă gândesc mai serios la parfumerie şi, vreme de şase ani, m-am dedicat studiului acestei minunate industrii“, povesteşte Ro­mano Ricci, fondatorul şi proprietarul casei Juliette has a gun (în traducere, „Julieta are o armă“).

Brandul a luat naştere în 2006, ca o interpretare foarte personală a parfumeriei, poziţionată drept una de nişă şi dedicată exclusiv femeilor, succesoarele Julietei shakespeariene. Numele a fost ales ca o metaforă care surprinde femeia universală, a cărei armă letală este, în cazul acesta, parfumul cu care îşi poate cuceri, doborî sau surprinde adversarul.

„Numele a fost inspirat de la eroina lui Shakespeare, transpusă în secolul 21, care are o armă - parfumul ei, instrumentul ei de seducţie.“

Nu a fost aşadar greu ca publicul să se coaguleze rapid în jurul femeilor de neegalat, cele care ştiu şi pot să-şi mânuiască cu graţie “arma seducţiei“. 

Una dintre cele mai recente lansări ale casei a fost parfumul cu numărul 16 din colecţia Classics, iar targetul nu urmăreşte un singur prototip de femeie, parfumul adaptându-se stărilor, personalităţilor pe care le poate trăi chiar şi o singură femeie în momente diferite. 

„Creaţiile mele evoluează la fel ca diferitele faţete ale personalită­ţii feminine: uneori răzvrătită, alteori răzbunătoare, arzătoare“, spune Romano Ricci.

La fel de imprevizibile şi schimbătoare sunt şi etapele de creaţie ale parfumurilor ce poartă semnătura francezului, responsabil de combinaţiile de arome din sticluţe. Asta când nu conduce automobile în competiţiile de profil. 

I se întâmplă, de multe ori, să devină obsedat de un anumit ingredient, în aşa fel încât să-l folosească la maximum, să scoată tot ce e mai bun din el, până la ultima picătură. Apoi trece la următorul, care va crea în mintea lui aceleaşi pasiuni obsedante. Două ingrediente au reuşit însă să se menţină la suprafaţă, indiferent de tumultul gusturilor lui Romano Ricci: patchouli şi ambra. 

„Cel mai emblematic parfum al nostru este Lady Vengeance (realizat în colaborare cu Francis Kurkdjian, are note de trandafir de Bulgaria, patchouli şi vanilie – n. red.), cel pe care l-am lansat primul, în 2006, şi care astăzi se înscrie încă în top cinci din co­lecţiile noastre. Nu pot însă să nu menţionez şi «Not a perfume», esenţa care a devenit cea mai populară sub brandul Juliette has a gun.“

Cum vine asta, un parfum care nu este, de fapt, un parfum („Un non-parfum“, traducerea pentru „Not a perfume“)? Romano Ricci explică: „Un parfum este compus, de obicei, din peste o sută de ingrediente. Cu toate acestea, «Not a perfume» este creat dintr-un singur ingredient, nu dintr-o compoziţie: moscul alb (la care s-a adăugat ambroxanul, pentru a crea baza – n. red.). De aici vine numele. O bază liniară, fără nicio notă de mijloc sau de vârf, care se dezvăluie din prima pe piele. Un parfum care, de asemenea, nu conţine alergeni şi de la care am pornit în crearea colecţiei «Not a collection», cuprinzând şi alte produse adiţionale“. Toate se regăsesc local în parfumeriile de nişă Beautik Haute Parfumerie.

Esenţială este armonia dintre ingrediente, indiferent care sunt ele, crede Romano Ricci. Iar când ingredientul e unul singur, armonia e de la sine înţeleasă. Ca-n viaţă, dacă ne gândim mai bine.